Jump to content

Recommended Posts

I e.m. fick jag ett intressant samtal från dottern vars far var förste ägaren till min Mustang -65:a. Hon hade "hittat" ett gammalt foto och eftersökt bilen och kommit fram till undertecknad som är fjärde ägare på fordonet.

Det som gjorde mig lite förbryllad är att hon påstod med det bestämdaste att det fanns en taklucka på bilen på den tiden och som reglerades med en vev . Är det någon som vet om en Mustang från 1965 utrustats med denna anordning som original eller kan det ha varit så att återförsäljaren (Svenska Ford AB) gjorde detta. Jag kan inte se några som helst spår av att en taklucka överhuvudtaget funnits varken ut- eller invändigt. Finns det någon som kan ha synpunkter på detta "problem"?

/Bosse N

(redigerad)

Kan denna "Mustang" ha varit en T5, eller är hela taket utbytt? Det är lättare att byta taket än att reparera ett dylikt hål. Det ryktas om att det skulle ha kommit några T5:or med taklucka, men jag har inte en susning om hur detta kan bekräftas.

Ändrade %s av %s (%s)

Finns eller fanns en 1969 i Sverige med original taklucka killen som ägde den var medlem i klubben men gick bort för ca 10-15 år sedan tror jag såg den bilen i verkligheten i Karskoga.

(redigerad)

Först av allt vill jag tacka för de svar jag fått och samtidigt meddela att dottern till förste ägaren hört av sig och dessutom uppvisat två foton på bilen från tiden då hennes far ägde den. På de korten framgår att ingen taklucka fanns och efter det påpekandet från min sida så säger hon att hon har blandat ihop det med ett annat fordon, en Saab. Kan tillägga att bilen såldes ny i Sverige.

Ganska kul i alla fall att få se hur bilen såg ut när förste ägaren hade den.

/Bosse N 

Ändrade %s av %s (%s)