Jump to content

Recommended Posts

När jag köpte min Mustang -65 cab med 289 v8 för ett par år sedan märkte jag inget. Men efter några månader började kylfläkten att snudda fläktkåpan längst ned. Jag böjde ned kanten på kåpan med en tång men problemet återkom. Det slutade med att jag klippte bort ned nedersta delen av fläktkåpan. Fläkten gick nu väldigt nära nedre kylarslangen (ca 1 cm). För att bli av med vibrationer i bilen byttes både växellådsfäste och motorkuddar. Jag jämförde fläktens diameter med vad som anges i kataloger.Den var för stor så jag kortade bladen för att uppnå rätt diameter. Trots detta går den nu så nära nedre kylarslangen att en ny fläktkåpa inte får plats. Fläktkåpan verkar vara den rätta för bilen och motorn att döma av foton i webbkataloger. Vad är felet?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...