May 20, 201610 yr comment_151193 Bytte olja idag i min C4 sitter i en mustang-67. När jag lossar locket under lådan så ligger den här lös i botten. Lådan fungerar alldeles utmärkt. Report
May 22, 201610 yr comment_151207 Backventil som sitter i ventilhuset. Saknas denna borde lådan inte driva så bra då denna ventil sköter tryck reducering av turbinen. När man byter filter så hoppar denna ut så förmodligen har någon missat den.. Måste vara på plats! Report
May 23, 201610 yr Author comment_151220 Tack Per åker in med bilen direkt imorgon bitti o pillar dit den :) Report
May 24, 201610 yr Author comment_151240 Tillsammans med backventilen ska det sitta en fjäder. Fjädern var tyvärr borta, någon som har en fjäder eller tips på var jag kan få tag i en? Report
May 24, 201610 yr comment_151241 Har säkert om jag river runt i alla lådor nån gång...Men för din info ca 1.19" lång i trådtjocklek 0,9mm Hittar du någon universal kan du säkert klippa till Report
May 25, 201610 yr comment_151265 Tyvärr men du har ju ventilen så mät på den så den varken blir för liten eller för stor Report
June 9, 201610 yr Author comment_151458 Hej Per det här begriper säkert du eller någon annan duktig på forumet. Nu sitter både backventil o fjäder på plats men lådan beter sig ändå inte riktigt som innan oljebytet. Tidigare växlade den väldigt fint o kickdownen fungerade bra. Nu gör den en liten slirning/ varvning knappt en sekund ungefär när den växlar till tvåan sedan fungerar inte heller kickdownen. Det enda som är gjort är oljebyte o strulet med bortappade backventil o fjäder, men nu är det på plats, det sitter i den ordningen att fjädern in först o sedan backventilen. Någon som har en ide? /Olov Report
June 9, 201610 yr comment_151459 "Flare Up" mellan 1:an 2:an är väldigt vanligt på sliten C4 Finns flera symtom för det men vanligast att lamellpaket är bränt. Vänta nu fjädern ska väll in sist om jag inte minns fel....Fjädern ska ju trycka upp ventilen mot ventilpaketet Report
June 9, 201610 yr Author comment_151460 Tycker det låter rimligt att ventilen ska vara "överst" för att fylla sin uppgift. Jag hade hittat en sprängskiss på nätet som jag gav till mekanikern där ser det ut som fjäder först. Är du säker på tvärtom? Jag tycker det låter väldigt vettigt att ventilen sitter övererst om man tänker på funktion. Report
June 15, 201610 yr Author comment_151516 Idag vändes på fjäder o backventil. Lådan tillbaka gammal fin form....växlar fint o kickdownen fungerar igen :-) Tack Per!! Report
June 16, 201610 yr comment_151526 Skönt! Tänk vad små saker sätter käppar i hjulet ibland...."Liten tuva välter stort lass" säger man väll också! Report
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.