June 2, 20168 yr comment_151350 Man ska ju kolla oljan på tomgång, men hur mycket skiljer det ungefär på stickan med motorn avstängd? Jag har svårt att se nivån med motorn på tomgång eftersom det blir en hel del skum på stickan!
June 3, 20168 yr comment_151359 Skummar det så kan det vara för lite olja. Kanske suger pumpen luft för det ska inte bli skum på stickan. Skulle tippa minst 1 liter skiljer
June 3, 20168 yr Author comment_151361 OK! Med avstängd kall motor ligger nivån nästan mitt på stickan, får väl slå på lite till men har hört att det inte är bra med för hög nivå?
June 3, 20168 yr comment_151362 Kommer nivån upp i lammellerna så vispas oljan. Inte alls bra med för hög nivå Men du har nog för lite olja. Med avstängd motor bör nivån ligga över Max. Så fort du startar motorn så pumpas någon liter eller mer in i turbinen och stannar där tills motorn stannar
June 3, 20168 yr Author comment_151363 När jag skrev mitt på stickan så är det alltså inte mitt mellan min och max utan mitten på hela stickan!
June 4, 20168 yr Author comment_151366 Tänkte det oxå, likt förb...... skummar det på stickan. Såg ett annat inlägg att en backventil ofta ramlar bort. Jag bytte filter och olja i våras men tänkte inte på ventilen. Hur synlig är den? Kan saknad av den ge fenomenet med skum?
June 4, 20168 yr comment_151367 3 timmar sedan, Pelle cmc 375 said: Tänkte det oxå, likt förb...... skummar det på stickan. Såg ett annat inlägg att en backventil ofta ramlar bort. Jag bytte filter och olja i våras men tänkte inte på ventilen. Hur synlig är den? Kan saknad av den ge fenomenet med skum? Backventilen som trillar ur gäller inte alla C4. Endast om du har en låda efter 1969
June 4, 20168 yr Author comment_151369 Det förklarar varför jag inte råkat ut för det trots två filterbyten!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.