bosarpan June 12, 2016 Report June 12, 2016 Min mustang klickar ibland när ja ska starta,hjälper inte med startbooster.Är det startrelät? Citera
mrv8 June 16, 2016 Report June 16, 2016 Svårt att säga säkert vad som felar. Men min bytte jag startmotor på då sluta fenomenet när min höll på och klicka Citera
bosarpan June 16, 2016 Author Report June 16, 2016 Har beställt ny startmotor.Kostar ju bara 2500 så inget att vänta på. Citera
Xoggy June 17, 2016 Report June 17, 2016 (redigerad) Nu har jag inte jättebra koll på Mustang men en hel del på bilel så om även mustangerna är normalt minus-jordade (minuspolen går till karossen) så är frågan: har du testat en startkabel mellan blocket och minuspolen på batteriet för att utesluta jordfel? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Fastninja June 30, 2016 Report June 30, 2016 Är ditt batteri friskt? Har du kollat det? Är det riktigt dåligt så kommer startboostern inte att hjälpa. Citera
bosarpan June 30, 2016 Author Report June 30, 2016 Enligt verkstans batteritestare så va det slut.Bytte det.Tur det.Slapp att riva framvagnen för att komma åt startmotorn. Citera
Tbird July 1, 2016 Report July 1, 2016 Tur att det "bara" var batteriet. Man behöver inte riva framvagnen för att byta startmotor. Detta gäller även om man har long tube headders (gissa varför jag vet). Citera
mrv8 July 2, 2016 Report July 2, 2016 Ja håller med startmotorn sitter inte lättåtkomlig på 4,6 motorn i alla fall. Citera
bosarpan July 16, 2016 Author Report July 16, 2016 Troligtvis jordfel ändå.Bilen starade inte i västerås, o sen när vi åkte så la hästighetsmätaren av o varvräknaren.Få kolla jordkablen.Va den nu är fastsatt i karossen. Alltid är det något. Citera
Per Berglund July 16, 2016 Report July 16, 2016 1 hour ago, bosarpan said: Troligtvis jordfel ändå.Bilen starade inte i västerås, o sen när vi åkte så la hästighetsmätaren av o varvräknaren.Få kolla jordkablen.Va den nu är fastsatt i karossen. Alltid är det något. Kolla anslutningarna till själva batteriet. Dessa modeller har en väldigt klen klämma i plåt som gärna kan brista utan att det syns. Nyper det inte rätt så blir det dålig kontakt Har bytt på 2st till vanliga hederliga i mässing Citera
bosarpan July 16, 2016 Author Report July 16, 2016 Tack för tipset.Jag har också slangar som går till bromsarna förutom bromslangarna.Är det till kylning.Typ silikonslangar. Citera
Recommended Posts