Jump to content

Recommended Posts

Är på jakt efter Saleen-fälgar, 18x9 resp. 18x10, samt chassieuppgradering "Saleen 94-03 More Control Suspension". Även "Convertible light bar" och "Speedster style tonneau cover" finns med i planerna. Har försökt kontakta såväl Saleen som SpeedWorx via mail utan någon större framgång.

Blir otroligt irriterad på företag som inte svarar på förfrågningar, ens efter tre försök. Sätter man ut mailadresser till "Sales" eller liknande så är det väl inte för mycket begärt att man svarar på de mail man får in? Knappast någon svår fråga heller; "Can you ship outside USA?" samt fråga om fraktkostnad för nämnda prylar och levereranstid. :evil:

Har letat runt en del på nätet efter andra återförsäljare utan större framgång, så tips mottages tacksamt. California Mustang har t ex bara 17" replika fälgar.

Är på jakt efter Saleen-fälgar, 18x9 resp. 18x10, samt chassieuppgradering "Saleen 94-03 More Control Suspension". Även "Convertible light bar" och "Speedster style tonneau cover" finns med i planerna. Har försökt kontakta såväl Saleen som SpeedWorx via mail utan någon större framgång.

Blir otroligt irriterad på företag som inte svarar på förfrågningar, ens efter tre försök. Sätter man ut mailadresser till "Sales" eller liknande så är det väl inte för mycket begärt att man svarar på de mail man får in? Knappast någon svår fråga heller; "Can you ship outside USA?" samt fråga om fraktkostnad för nämnda prylar och levereranstid. :evil:

Har letat runt en del på nätet efter andra återförsäljare utan större framgång, så tips mottages tacksamt. California Mustang har t ex bara 17" replika fälgar.

Jag har också försökt att få kontakt med Saleen utan framgång, ville ha ett bodykit till min och hade frågan om dom skeppar hit, men jag fick heller aldrig något svar.

Har heller aldrig sett saleen-fälgar på andra ställen, kanske dom inte distribueras?

Har nu även hittat 18" replika fälgar, men jag vill ha de riktiga. Fick svar från Chicane Sport Tuning som kan skaffa fram original och skicka hit dem. Han rekommenderade dock chassiekomponenter från Maximum Motorsport istället. Någon som har erfarenhet av Chicane som återförsäljare resp. Maximum delar? Kommentarer mottages tacksamt.

Saleen verkar satsa mer energi på annat än försäljning uppenbarligen, var i kontakt med Bishop Sales i Vancouver (stod med på en lista över Saleen åf). Svaret därifrån var inte så uppmuntrande.

Thank you very much for your e-mail. We in fact do not handle the Saleen

line any more. We had too many problems.

As for wheels and suspension kits, please visit www.steeda.com

Their products are far superior.

Hittade även en entusiastsida som numera var stängd på begäran av Saleen :? Känns som de kanske skulle sparka en advokat eller två och anställa ett par säljare istället.

Är dock fortfarande förtjust i Saleen looken, tänkte mig något i stil med vad 007GT gjort med sin bil http://www.cardomain.com/id/007gt

Men det kanske får bli något annat istället, då dollarn faller så är det ingen brådska :D

Fick precis svar från California Mustang som har en del Saleen delar i sortimentet. Verkar vara något skumt med Saleen just nu, tyvärr.

we havent been able to get Saleen parts for the past 3-4 months, they havent

been shipping so currently I am unable to get those parts