Jump to content

köpa krockad bil


vidar

Recommended Posts

Hej.

Funderar på att köpa en Mustang GT 2010 som man har total lost ,men har kollat bilder när den var krockad.

Den är inte så värst krockad tycker jag, men min fråga är törs man köpa den iallafall

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, vidar said:

Hej.

Funderar på att köpa en Mustang GT 2010 som man har total lost ,men har kollat bilder när den var krockad.

Den är inte så värst krockad tycker jag, men min fråga är törs man köpa den iallafall

Det vore bra om du lägger upp bilder på bilen så man kan göra bedömning bättre men varför köpa en bil som har total lost? Det blir svårt att sälja den i framtiden och troligen för en spottstyver. Jag rekommenderar att du letar upp en annan bil.

Link to comment
Share on other sites

Tänkte bara så här, att dom flesta importerade bilarna i sverige är krockade eller fuskade med milen.

I Usa behövs inte mycket för att bilen får en stämpel på sig som total lost, i vårt land så lagar man bilar som är ordentliga skadade som vi vet inte ett dugg om som har gått i vårt land hela tiden. 

 

Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, vidar said:

Tänkte bara så här, att dom flesta importerade bilarna i sverige är krockade eller fuskade med milen.

I Usa behövs inte mycket för att bilen får en stämpel på sig som total lost, i vårt land så lagar man bilar som är ordentliga skadade som vi vet inte ett dugg om som har gått i vårt land hela tiden. 

 

Var har du hört att man reparerar ordentligt skadade bilar i Sverige?

Tycker man resonerar lika här...Behövs ingen stor krock så skrotas bilen direkt i Sverige.
Med 1200kr i timkostnad på verkstad kan man rätt snabbt förstå att det är en omöjlighet "restaurera" bilar här

För övrigt det kryllar av "fräscha" Mustanger så varför ens titta på en "loss"
Som "Robban" skriver så får du iallafall problem den dag du vill sälja.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...