Jump to content

MSD ready to run problem


Recommended Posts

(redigerad)

Hallo!

Jag har investerat i en msd "ready to run". Men får inte igång den bra. bilen startar men tomgången går som en fisketrålare. Det gå inte gasa för då går den ännu sämre. Fördelaren blir väldigt varm också.

Har hållt på och fixa med den nu i några dagar men inte fått igång den bra. Valde att byta tillbaka till det gamla systemet och se om det fungerade med samma tändinställning. Den går igång utan problem med jämn och fin tomgång/gas.

Spec:

Ford mustang mach1 1971

302 motor med holley 600 förgasare

Msd 8352, Blaster 2 

Någon som har erfarenhet av msd ready to run? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Vi har kopplat den till tändningen på startrelägrejen men däremot är motorcraft volt regulatorn förbikopplad. Går däremot in 2 kablar i den men den röda kabeln verkar förbikopplad som sagt 

Link to comment
Share on other sites

Mycket viktigt med bra 12volt mating men inte kritiskt.
9volt dock är tveksamt

Nackdelen med Ready To Run är att jag läst modulen är känslig och är den rökt så har jag för mig det inte går byta hur som helst.
Var så för ett antal år sedan iallfall

Du har ju även support direkt hos MSD

Annars fråga Stefan Gustavsson som driver Brillco Engineering han är support och kan allt om MSD

Kolla på MSD norden på fejjam

Link to comment
Share on other sites

Tack för hjälpen Per! Vi lyckades få igång det. Det visade sig vara för dåligt med kräm till fördelaren. Vi drog lite nya kablar så han fick 12v då gick han igång direkt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...