Jump to content

Featured Replies

comment_151865

Kör lite frågor här med

Ska byta knutkors i kardan innan pijonen och så även bussningen och packboxen in i struten.

1. Kan det finnas med orsaker till klonkande vid gas o släpp och vibrationer vid olika varv?

2. Men tanke på att jag får låna en lyft nästa vecka ska man ta en titt på nått annat slitagegrej?

3. Får tilta växelspaken massor framåt när man är i parkeringsläget för att lura till en start, går det justera lägena? neutral verkar inte funka alls.

 

Mvh

  • Author
comment_151885

Hej Per tack för infon

1. Ok ja utväxlings slitage har jag ingen koll på, får ta en titt o shimsa om vid slitage i vinter.

Tomgånen ligger på 800 nu tror jag, kanske nått högt men finns utrymme för justering:)

Modulatorn:P vart sitter den och hur justerar man den?

Ingen delad kardan

2. Beställer ett kors till inför lyftet!

3. Ingen aning vilken låda som sitter på, har på nått sätt ställt in mig på C4. Om det skulle vara en C4, vet du hur man justerar "glappet" dessutom är själva växelspaken lite glapp i sig. Har du koll på om den går spänna lite oxå? eller är det nån utsliten plastgrej som måste bytas?

Mvh Robban
 

comment_151900

Glapp i växelspaken är vanligt

Finns nya nylonbussningar att beställa och det gör grym skillnad.

Modulatorn sitter längst bak på växellådan och original går ej justera...Eftermarknad går justera med en liten skruvmejsel men man bör inte pilla för mycket

Skärmavbild 2016-07-10 kl. 17.18.44.png

Modulatorn är en slitdel.
Ser den gammal ut kan det vara bra byta ut den....Det finns 2 sorter.....Gängad och ogängad
Så du måste ta bort och kolla vad du har

 

 

 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...