Gäst May 7, 2003 Report May 7, 2003 Jag har en holley 780 förgasare på min musse!Kan någon hjälpa mig att förklara vad detta är för förgasareMvhRobban Citera
Racing May 8, 2003 Report May 8, 2003 780;n e i grund och botten levererad av Holley med ett antal olika bestyckningar och listnummer.Det vi normalt kallar en List 3310,och ofta med suffix som 3/4/5 osv efter.Fuggen i sig betraktas som en av de bästa förgasare som man kan ha till en V8 som verkligen används som ren gatbil,och den är i grund och botten relativt enkel att modifiera.Primärspjällen är helt mekaniska i sin funktion och styrs av gaspedalen.Sekundärspjällen är i motsats styrda av vaccum samt en regelerstång ifrån primärsidan.Känns lätt igen på att alla 4 spjällen är lika stora,den har sk "race" flottörhus samt just en stor vaccum klocka på passagerarsidans bakersta ände.Vad vill du veta mer?Gäller det orginalbestyckning så rekomenderar jag Holleys hemsida där du bla hittar "tech spec".Den satt bla orginal på div Fordar samt Chevrolet vagnar såsom mustanger,camaros,corvetter mfl. Citera
Recommended Posts