pappakeeno September 15, 2016 Report September 15, 2016 Hej! Mitt vinterprojekt blir att montera en coyote i en 66 coupe? Sålde min 302 med en t5z låda. Nu står valet mellan en tko600 eller en t-56. T56:an kommer från en viper, jag har kvar sprängkåpan, centerforce koppling och hydrauliskt urtrampningslager från mitt gamla paket, Kan kåpan passa på tko lådan eller 56:an? går med en distansplatta imellan? tips mottages gärna? Citera
Per Berglund September 15, 2016 Report September 15, 2016 T56 är inte så trevlig i Mustang just. Tung och fet och du får problem med kardan vinkeln. Du måste sänka motorn vilket ger andra problem. Man har egentligen ingen användning heller av 6 växlar eftersom man i princip hoppar över 5an TKO 600 alla dagar i veckan det har jag beställt från Silver Sports Fast eftersom du ska försöka trycka ner en Coyote får du ändå bygga om ALLT så visst då kan du ha en T56 om du ändå ska härja runt med vinkerlslipen Citera
pappakeeno September 15, 2016 Author Report September 15, 2016 Tack för svar. 56:an blev intressant för jag fann en begagnad. 600:an var mitt första val och det kommer nog bli en sån iallafall. Vad tror du om sprängkåpan, kommer den passa på en 600? Citera
Per Berglund September 15, 2016 Report September 15, 2016 Du köper en ny kåpa från exempelvis Quicktime som passar för TKO Absolut även nytt urtrampningslager och koppling för det behövs bakom en Coyote och inte kul ta isär igen. Ett krångligt dyrt bygge du ger dig in i! Citera
Tbird September 16, 2016 Report September 16, 2016 (redigerad) Passning mot motor: 289/302/351 windsor kännetecknas enklast genom 2 bultar för startmotor , plus specifikt bultmönster mot motor Modular 4.6/Coyote kännetecknas enklast genom 3 bultar för startmotor , plus specifikt bultmönster mot motor Passning mot låda, olika varianter: 1. T5 & TKO 2. T56 3. T56 Magnum Som du ser så passar inte din gamla kåpa till något då du ska använda Coyote motor. Källa: http://www.ddperformance.com/ford-steel/ Som parantes ska sägas att när jag köpte min T56 för ca. 10 år sedan. Den köptes från D&D performance. Det var bra priser, bra respons från säljare och mycket billig frakt. Frakten kostade då $295, flygfrakt med leverans till dörr (2 kollin totalt ca 100kg). Det var med T56 låda, sprängkåpa, svänghjul, koppling, vajer, kardan plus lite andra grejer. Ändrade %s av %s (%s) Citera
pappakeeno July 24, 2017 Author Report July 24, 2017 Nu var det nästan ett år sedan jag hade frågor om detta bygge. det har varit kostsamt och dragit ut på tiden men nu sitter iallafall motorn där den ska=) Det är nära första upstart men småsaker som olja och kylare är kvar. Det skulle vara kul och höra om nån annan gjort ett sånt här byte på forumet, så man kunde byta lite erfarenheter och tips. /Magnus 1 Citera
Tbird July 25, 2017 Report July 25, 2017 Kul att någon gör en Coyote uppgradering på en gammal Mustang. Lägg gärna upp beskrivning vad du gjort på projekt tråd. Citera
Jonasm August 4, 2017 Report August 4, 2017 HejDe finns en kille i Lycksele som har gjort detta i en 69 fastback Han stoppade ner en boss motor från en 06 tror ja de var. Blev grym bil. Med NOLL fäste [emoji4]Skickat från min SM-G900F via Tapatalk Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.