Jump to content

Recommended Posts

Var ca 6 år sedan jag sålde min Mustang GT och sakna den sen dess ! Så gjorde slag i saken och köpte mig ett exemplar igen, en 2005 Mustang GT.

Nu till frågan, till min förra hade jag en Diablo Predator Tuner som jag tyckte fungerade helt ok. Dessa är säkert uppdaterade o ser helt annorlunda ut nu, så till min fråga vad för tuner skulle ni rekommendera att jag köper nu?

Diablo är ute, knappast någon som supportrar den längre.

SCT tuner har tagit över marknaden för Ford.

Vill man tuna själv så finns även HP-tuner (en hel del tuners supportrar den i USA).

Någon som vet vad man ska ställa in på tunern om man istället för att köpa ett CAI, tar bort hydrocarbon strypningen som sitter orginal och ersätter orginal filtret mot en K&N filter ? 

Har nu köpt en SCT SF4 tuner, axle back och ett CAI, hur beställer jag en custom tune ? Från exempelvis Bama ? hitta inget på deras sida? sist kommer ja ihåg jag skickade ett mail på de mods jag gjort o fick en custom tune sen att ladda ned.

• 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2016-10-23 at 22:42, corvette said:

Bama är numera american muscle

Bara beställa där eller Brenspeed

Verkar ju inte som att det bara går att beställa 1 tune ifrån American Muscle ? Hittar inte det iaf? Såg något om tunes for life, men förstod inte riktigt.

56 minuter sedan, RichardJ said:

Verkar ju inte som att det bara går att beställa 1 tune ifrån American Muscle ? Hittar inte det iaf? Såg något om tunes for life, men förstod inte riktigt.

38050 är det du skall beställa

23 minuter sedan, corvette said:

38050 är det du skall beställa

Free tunes for life? står ju för de första det är inte möjligt för sverige ? Samt jag vill bara ha 1 st tune ? inte resten av livet ?

2016-11-18 09-07-11.jpg

men om man gör en ytterligare förändring av bilen så har man en ny tune gratis.

kanske köper fetare fälgar, då behöver du ny tune så hatmätaren visar rätt osv

Jag försökte också köpa tunes till min sct enhet i våras från american muscle. Men de ville inte göra det pga att jag bor i Sverige. Frågade varför då de mailar mig tune-filen, men fick inget svar alls sen. Så fick köpa från en annan firma