Jump to content

Tum är dyrt!


Fredde77

Recommended Posts

Var hos en lokal skruv- och verktygsaffär igår för att inhandla ett mindre parti bult (4st) i tumstorlek. Var glad i hågen ända tills jag skulle betala.

4 st 1/2" x 3".

Pris? 225 spänn. 225!!!!!! :evil::evil::evil::evil:

Var får man tag i tum skruv billigt? Någon som vet? Så här j-la dyrt skall det väl inte behöva vara?!

Link to comment
Share on other sites

Ja det är ett problem och särskillt när man handlar som privatperson.

Försök köpa genom en firma som handlar skruv.

"Skruv och mutter" handeln har helt sjuka rabbatsystem.

Jag jobbar själv med inköp av fästelement och har 60% rabbat!

Låter knäppt men det är helt normalt även fast man inte handlar stora mängder.

En rolig grej i detta sammanhang var när en säljare av skruv ville köpa skruv av mig från hans egen firma! :)

Han fick sämmre pris av sin egen firma än de priser han gav till mig.

Tur man inte jobbar inom den branchen! :D

Har du kollat med Hansen Racing? Dom kan vara billigare?

Link to comment
Share on other sites

Det är 17 nov inte 1 april Fredde!

Jag har köpt div skruv från olika ställen under min renovering. Några gånger när jag saknat någon på Lördagar har jag åkt till järnhandeln och tyckt det varit dyrt, dock har jag aldrig betalat mer än 7kr st.

//Pelle

Link to comment
Share on other sites

Kör till traktor firmor typ ford ,john dere också vidare en hel del av de använder tum än idag och de brukar ha bra sortiment till bra pris:-

Handlar själv av min lokale traktorfirma även deras motor o autlåde olja går att köpa till bra pris:- :lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Jag vill inte göra reklam,,,,,och jag vet inte om du har nån i närheten,,,,hittar du ingen annanstans har vi här nere,,,,det du handlade kostar inte mer än ca 70:-såvida det inte är 12.9 eller annan specialkvalitet.se det inte som reklam utan mer som en hjälp i nöden om du behöver mer någon annan gång....

mvh

Link to comment
Share on other sites

Ingen specialskruv. Vanligt blötjärn. Helt otroligt. Idiotförklarade mig själv i förrgår och skall därför åka och lämna tillbaks skiten idag.

Köp med andra ord inte bult från RK-verktyg i Sundsvall.... :evil:

Vi har ju daimler-chrysler här i stan så jag får väl åka och fråga där....

/Fredde

Link to comment
Share on other sites

Var hos en lokal skruv- och verktygsaffär igår för att inhandla ett mindre parti bult (4st) i tumstorlek. Var glad i hågen ända tills jag skulle betala.

4 st 1/2" x 3".

Pris? 225 spänn. 225!!!!!! :evil::evil::evil::evil:

Var får man tag i tum skruv billigt? Någon som vet? Så här j-la dyrt skall det väl inte behöva vara?!

Du har blivit blåst. Lämna tillbaka.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Var hos en lokal skruv- och verktygsaffär igår för att inhandla ett mindre parti bult (4st) i tumstorlek. Var glad i hågen ända tills jag skulle betala.

4 st 1/2" x 3".

Pris? 225 spänn. 225!!!!!! :evil::evil::evil::evil:

Var får man tag i tum skruv billigt? Någon som vet? Så här j-la dyrt skall det väl inte behöva vara?!

wow!!

var själv å köpte 4 st bult som passade till blocket, men behövde vara lite längre än orginal,( för att sätta upp blocket i motorstativ). tappade hakan å tyckte att mina var dyra, men de var iallafall lite billigare än dina... 172:- gick de på :?

Link to comment
Share on other sites

Till de som inte har nån tumbultsaffär i kavrteret kan man bara nämna(hoppas det inte uppfattas som reklam ) att vi har ett hyfsat lager med sånt och det vi inte har på hyllan har vi inom ett dygn..

mvh

Link to comment
Share on other sites

Fördelen är framför allt att man med AMK får bultar som ser ut som orginal gjorde,,,det gör inte bufobult....

Fradde ska visst önska sig ett kit i lulklapp...får se om han har en förstående familj,,,*s*

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Bor man i eller i närheten av Göteborg så SKALL man försöka med Q-parts i Mölndal (Möbelgatan). De har i stort sett varenda fästelement till alla amerikanska bilar, men även till europeiska.

olavi@qparts.se

031-87 21 55

Var och handlade där idag.

2 bultar (1UNC, 1UNF) med varsin mutter

Pris 14:-

Om det skulle vara nån som undrar så är de till backljuskontakten till HURST-shiftern. Visste inte vilken gänga, bara diametern.

Faktiskt en av de få saker som räknas som en riktig fördel på västkusten...-den där Q-partsaffären. Om man räknar bort de 9.034 andra anledningarna.

/ Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Helt Rätt...Qparts är nog den enda riktiga bra anledningen,,,*s*

väldigt bra sortiment!!

Gäller bara att verkligen veta VAD man ska ha där,,,de har så mkt att det är lätt att gå vilse i deras enorma sortiment,,,och man kan ju inte gärna begära att de ska veta vad för clips kunden har på sin bile tex...

Link to comment
Share on other sites

  • 9 years later...
  • 2 weeks later...

Hej!

VP Autoparts i Fristad har ett stort sortiment av bult & mutter styckvis samt kompletta satser från AMK. Priserna är OK. Har själv köpt kompletta satser från VP inför kommande storrenoveringen i vinter.

Mvh,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...