Jump to content

Carfax kontra biluppgifter.se ???


O.Viking

Recommended Posts

 

När man läser på forumet och annonser ser jag att Carfax är viktigt att se på. Men vad gör Carfax som inte biluppgifter.se gör?                            

Är det mer info i Carfax ?

 

 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Först och främst  2012-10-19 16750 miles, 26956 km

2015-06-09 34816 (vilket troligtvis är km). Troligtvis gått 7860 km i annat EU-land.

Verkar som den inte blivit reparerad på en auktoriserad verkstad. Det brukar isåfall stå i Carfax.

Den har troligtvis sålts innan den blivit reparerad och intagen i ett EU-land där den blivit reparerad.

Link to comment
Share on other sites

2015-05-27 är endast en hänvisning att ett safety recall har blivit utfärdat från tillverkaren (Ford).

Inte att det blivit bytt, det skulle isåfall stå som en separat händelse.

Många krockade US bilar kommer via Estland och Lettland där de blir "lagade", vet inte om de är anslutna till Carfax.

Inget som igentligen som säger det, men helt tydligt verkar det som inte alla länder i EU är anslutna till Carfax.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Du skrev i början: "Min fråga är väl i klartext, hur skyddar man sig bäst mot att köpa en krockad bil".

Det framgår klart och tydligt att den bilen varit med om en smäll, eller hur?

Leta på något annat är mitt råd.

Link to comment
Share on other sites

Tycker den verkar skum. Står att den är importerad från annat eu-land. Samt att inget historik finns då. Uppenbarligen krockad pch lagad på ngt vis. Köp hellre en bil som inte varit ute för det :) Det är bättre att lägga lite extra och köpa en fräsch och ärlig bil :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...