Jump to content

Bröllopskörning Kostnad?


Gäst

Recommended Posts

En avlägsen vän frågade om jag hade lust att köra vid ett bröllop. Givetvis ville de betala. Frågan är vad som kan vara en skälig summa? Någon som har tidigare erfarenheter?

Link to comment
Share on other sites

Bröloppskörning med hobbybil är ej tillåtet kolla alltid med dit försäkrinsbolag först. I nästan alla typer av hobbybilsförsäkring är detta med körningar i andra ärenden än till exempel träffar förbjudet. Skulle det hända något så har du ingen försäkring, detta är bara ett gott råd det är fortfarande du som bestämmer.

Link to comment
Share on other sites

Det kan väl inte vara förbjudet frånsett att dom kan knorra om du tar betalt, det står i mina vilkor att man inte får använda bilen som bruksbil dvs till och från arbetet, kanske inte åka till stormarknaden och handla, men åka en sväng utan att hamna på en träff kan väl ingen neka då får man väl gärna ha en brud med tyvärr får man väl brudgummen på köpet :)

Link to comment
Share on other sites

Vad är rimligt, det är flera saker att ta hänsysn till.

Behöver du ta ledigt från jobbet ?

Hur långt skall du köra ?

Hur länge skall du stå till tjänst ?

Skall du ut och åka till en landsortskyrka på grusväg (leråker vid regn, tar tid att göra rent ett underrede)?

Om man väger in ovanstående saker så kan det bli ganska kostsamt, om du är ledig och inte behöver sanera bilen efteråt så kan du ta följande :

Ta en hundring i timman och 3o spänn milen, med en minimi kost på 500

så blir det säker bra.

JL

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jag tror att min försäkring täcker det mesta. Jag har en dyr försäkring på Trygg-Hansa som täcker en hel del. Det är visserligen lite billigare för att det är en gammal bil, men det borde vara ok. Kanske bäst å kolla.

Tackar för prisuppgifter. "Dessvärre" ser det ut som jag är på GoodWood festival of speed den helgen så jag får dreggla över 50-60tals formel 1 bilar istället =)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...