Jump to content

Yardfind 1969 Mach1 "S" code


angry_buddha

Recommended Posts

Hej alla.

Det var ett tag sen jag postade något här men nu kan jag inte låta bli utan måste dela med mig utav min upptäckt. :D 

För några år sen så flyttade jag till USA då jag fick ett jobberbjudande här. Hittills har jag ägt ett par olika bilar som jag har skickat hem till sverige till bättre behövande, en -70 Torino och en -70 Charger. 
Men nu har jag hittat bilen jag letat efter så länge. En äkta "yard-find" Mustang 1969 Mach 1. Egentligen ville jag ha en "R" code men detta är en "S" code vilket är ok det också. 
Priset var överkomligt, och bilen har en del rost men långt ifrån vad andra projekt har haft som hag tagit mig an tidigare. Den har stått bakom en verkstad de senaste 27åren och dom har stulit motorn ur den, men det finns att uppbringa andra matching för årmodellen utan problem i mitt område. 

Här kommer ett par bilder också på bilen samt data platen och en bild hur bilen såg ut som den kom ifrån fabriken. :)

 

798292795.jpg

798292796.jpg

798292798.jpg

Data.jpg

2059562-1969-ford-mustang-mach-1-cobra-jet-std.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Du kan inte mena allvar?  Är det där något man ska ge sig på i det sorgliga skicket?

Syns den gått på strippen...Bakaxeln utbytt och fronten uppskuren.

27år på gräs gör att rötan garanterat ätit upp subframe.

Akta dig säger jag och leta ett bättre ämne.

Link to comment
Share on other sites

Nää nu ska vi inte vara så negativa :). Den går säkert att rädda men plättlätt blir det inte om det ska göras rätt. 

Om du siktar på en bil som på bilden så är det som Per skriver bättre att kolla efter ett annat objekt. Men en kul bruksis eller räser passar den säker bra till. Har själv en 69:a Mach 1 men M kod som väntar på att jag ska bli klar med min 66: som jag har som vardagsräser. 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Nu ska vi ju kanske också säga jag tog mig an ett ännu värre objekt med min andra -69 som jag renoverade så jag vet allt vad detta innebär. Och faktum är att denna karossen inte är krockad bak gör det hela en aning enklare. Sen så gillar jag även tanken att man räddar ännu en bil från säker undergång. 

Sen har den heller inte stått på gräs, utan en grusparkering, dock måste jag se över underredet ordentligt det är jag fullt medveten om. 
 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...