Glottis November 24, 2016 Report November 24, 2016 Godkväll Min mustang II är lite "baktung" och jag tänkte att jag skulle höja upp den lite, är inte ute efter nån superväghållning utan vill bara få lite bättre stuk på den. Har kikat lite på hi-jackers. Tex http://butik.arvikael-motor.se/index.php?route=product/product&product_id=1535 Åsikter? Eller finns det något annat enkelt och billigt sätt att få upp baken ett par tre centimeter? Citera
Foose November 24, 2016 Report November 24, 2016 Hi-jackers är inget att satsa på, fullpumpade kan de ersättas med ett par stålrör. Tycker du ska kolla på en ny fjädersats, bilen skulle behöva komma upp en tum bak och ner en tum fram. Alternativet är att kolla om det går att svarva till ett par distanser att sätta under fjädrarna bak. (för det är väl spiralfjädrar bak?) Citera
lars.bruman November 25, 2016 Report November 25, 2016 Det är bladfjädring bak. Längre hänken bak i kraftigare material än original + nya bussningar så blir den både högre och stabilare. Citera
Per Berglund November 25, 2016 Report November 25, 2016 Ja köp nya fjädrar runt om! Längre hänken är inte jag riktigt vän av...Man ökar påfrestningarna över lag....Lite av platåsko effekt. :) 40år gamla fjädrar är såklart en dålig grund....Garanterat har någon eller fler gett upp och det påverkar vägegenskaper Kolla med https://www.mustangsplus.com Dom är duktiga på detta! Citera
RobbeStockholm November 25, 2016 Report November 25, 2016 Kapar tråden lite: Det finns flera varianter på fjädrar standard 4 blad, sedan 4 ½ sedan 5 och mid reverse mm. Vad är skillnaden ? Mera blad bättre väghållning ? Med vänlig hälsning R Citera
Per Berglund November 25, 2016 Report November 25, 2016 2 timmar sedan, RobbeStockholm said: Kapar tråden lite: Det finns flera varianter på fjädrar standard 4 blad, sedan 4 ½ sedan 5 och mid reverse mm. Vad är skillnaden ? Mera blad bättre väghållning ? Med vänlig hälsning R Jag har testat alla varianter Undvik 5-blad det blir för hårt 4-blad oftast original Nu kör jag 4.5 blad vilket blev lagom för mig iallafall Original, mid- och reverse eye är bara hur öglorna bockas och därmed kan man bestämma vilken höjd man vill ha Reversed är vända ögglor och det blev för lågt på min bil Nu har jag "Mid eye" 1 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.