Jump to content

Air Lift Performance


badass

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Den omgången prylar hade jag aldrig vågat beställa om jag inte visste vem som skulle göra jobbet, och det är garanterat inte jag. Hur går det?

Jag funderar på en något sänkt fjädring, men tycker att det är i stötigaste laget redan med standard sakerna. Nån som har tips om en sänkning på en tum som inte kräver njurbälte under färd?

 

Martin

 

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, Martin Bäckström said:

Den omgången prylar hade jag aldrig vågat beställa om jag inte visste vem som skulle göra jobbet, och det är garanterat inte jag. Hur går det?

Jag funderar på en något sänkt fjädring, men tycker att det är i stötigaste laget redan med standard sakerna. Nån som har tips om en sänkning på en tum som inte kräver njurbälte under färd?

 

Martin

 

hehe =) jo det går bra faktiskt. det tar lite tid att få till det eftersom det är första gången jag installerar något dylikt men det kommer gå bra mycket snabbare nästa gång iaf nu när man har gjort det 1 gång. med lite tur kommer bilder ikväll när allt är klart =) 
en vanlig sänkningssats ska nog inte vara något problem för njurarna =)
 

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, Martin Bäckström said:

Den omgången prylar hade jag aldrig vågat beställa om jag inte visste vem som skulle göra jobbet, och det är garanterat inte jag. Hur går det?

Jag funderar på en något sänkt fjädring, men tycker att det är i stötigaste laget redan med standard sakerna. Nån som har tips om en sänkning på en tum som inte kräver njurbälte under färd?

 

Martin

 

Har du kört Mustang 2005-2009? Den är stötigare än mustang 2015+ tycker jag pga det är helt annan hjulupphängning och stel bakaxel så nya mustangen är bättre.

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Funderar själv på att skaffa BMRs Performance sänkningsfjädrar, vilka ska passa bra till de GT PP-bilar som vi har i Sverige. Dessa sänker mellan 1,2"-0,8" fram och 0,5" bak, beroende på version (tex SP080). Jag har plöjt igenom forum på mustang6g.com, och många tycker att dessa fjädrar är ett bra första steg om man är ute efter sänkfjädrar. Inget övrigt krävs (förutom hjulinställning). Sedan kan man ju gå hur långt som helst med olika handling packs eller tex coilovers, men då ska man ju också vara intresserad av inställningar och/eller köra på bana. Jag är mest intresserad av att få bort den studsiga bakaxeln som ovan fjädrar ska mildra (kallad the bouncing rabbit av en av steeda's försäljare...). Men denna aktivitet blir till våren, återkommer med val - men också därav mitt intresse för airlift!

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sa-Malmoe said:

Jag har bara en liten fråga? Vad säger ford om dessa uppgraderingar den 5 åriga garantin gäller den.

trots all du gör med bilen?

njae det beror ju lite på vad som går sönder och vad man har gjort kan jag tänka mig. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...