Jump to content

Recommended Posts

hej alla mustang ägare.

jag har aldrig haft en mustang och nu börjar jag fundera om jag skulle skaffa mig en

då pratar jag prisklass 150 000-180 000 kr

har ingen erfarenhet av mustang så undrar lite så här på rak arm vad ska man tänka på

folk säger köp  inte v6 den är klen och sån.

just nu har jag en golf 7 gt så tänkte sälja den och köpa mustang

sen tänkte jag köra mustangen större delen av åren typ tidigt vår till sent höst

alla tips är välkomna

jag är 40 och jobbar som kock

Normalt skulle jag säga V8 alla dagar i veckan, den är viktigare än resten för mig, jag hade dessutom starka preferenser för retro modellen 05-09 som var den enda tänkbara. Bästa kompromissen enligt mig. Klassisk look och skön V8 i en lagom modern packetering som har nästan alla moderniteter man normalt behöver och som med lite enkla moddar erbjuder en lagom oborstad brutalitet som höjer upplevelsen än mer.  

Men eftersom du inte har någon speciell förkärlek någon speciell karossmodell ännu och inte verkar bry dig om V6 eller V8 gör det ju valet ganska enkelt. Du kan låta pengarna styra och söka mest bra bruksbil för pengarna. Jag skulle rekommendera en Generation 5 1/2,  d.v.s 2010 eller nyare för din budget. Inget fel på tidiga Gen 5 där budgeten räcker till en V8 men 2010 och senare har en hel del uppdateringar som gör Mustangen ännu "bättre bil" och f.a.som vardagsbil än dom tidigare 05-09. Det blir även lite mera mainstream och du får nöja dig med V6 som visserligen har lika många hästar som V8 före 2010, men det är en V6 och ingen V8. Men det är totalt sätt en "bättre bil" än alla tidigare, precis som Gen 6 är ännu bättre, men dit räcker inte pengarna ännu.

:-)

1 hour ago, corvette said:

Du köper den bil du gillar och skit i vad alla andra tycker, de är ju du som skall trivas med den!!!

Kom igen nu Peter, Semeprfy vill ju ha lite hjälp vad han ska gilla :-)

• 1 month later...

Skulle jag va du skulle jag nog börja leta bland 6:orna med tanke på att du ska ha den större delen av året, men man vet aldrig man kanske finner en 8 man vill ha! ljudet i dagens 8:or är i alla fall inte samma som det va runt 60- 70 talet! Så köp den bilen du tycker om sedan får du se va det blev för motor!