datmbn February 1, 2017 Report February 1, 2017 Finns det någon i Motalas närhet som har ett sådant där verktyg som man tar loss brustna tändstift med? Jag tänkte att det var bra att veta innan man börjar att byta stift så att bilen inte blir stående någon längre tid. Mvh mats Citera
Tommy Iggesund February 1, 2017 Report February 1, 2017 Var försiktig när du lossar. Vrid lite i taget. Fram och tillbaka , små rörelser. Smörj gängorna på dom nya stiften med kopparpasta innan montering Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
datmbn February 1, 2017 Author Report February 1, 2017 Inte kopparpasta på aluminium det är ett stort no no, leder ofelbart till galvanisk korrosion. Men man kan med fördel använda aluminium eller zinkpasta då dessa metaller ligger nära i spänningskedjan. Precis som man inte får smörja rostfria proppelleraxlar med grafitfett, för då kan det rosta . Mvh mats Citera
Per Berglund February 1, 2017 Report February 1, 2017 Japp jag kör med Loctite Aluminium Anti Sieze Stick på alla stift.Bara en pytte gnutta! Citera
Tommy Iggesund February 1, 2017 Report February 1, 2017 Oj då, det var ny info för mej om pastaSkickat från min iPad med Tapatalk Citera
datmbn February 1, 2017 Author Report February 1, 2017 Titta här http://www.fintlings.se/es.htm Eller googla på elektrolytiska spänningskedjan så förstår du hur det funkar Nu spelar det kanske inte så stor roll på stiften (det finns ju ingen elektrolyt) men bra är det inte. Citera
Recommended Posts