Jump to content

Recommended Posts

Jag köpte en sådan tätning av Grufmans i Stockholm till en 95:a. De kanska kan hjälpa till.

Fick lossa lossa och sänka ner tanken för att byta. Sedan drog bilen avsevärt mindre bensin ?

Om du har den gamla och det är torrsprickor i den så kanske den går att laga tills du får tag i en ny.

Jag har använt Casco liquisole som igentligen är avsedd för att laga gummi stövlar med mycket bra resultat.

Framför allt använt det till vacum kopplingar som är svåra att få tag på.

On ‎2017‎-‎02‎-‎20 at 21:12, Camilla Ljungkvist said:

Hittade en liknande bild i min "workshop manual".

Där heter den delen rubber boot, som jag skall ha.

På din bild Lars, har den ett nr 9A104, undrar om det kan vara ett gammalt artnr.

det är själva basnumret, det kommer va några siffror framför och bokstäver bakom

Jag har samma problem med min mustang -75 ,kan inte tanka fullt för då blir det värsta pölen på backen,brukar slå i 20 liter då tankmätaren står på halv tank då klarar det sig utan läckage,följer med spänt intresse denna  tråden. :)

Om den bilen har extratanken i hjulhuset finns tätningen där. Bilar med fyra och sexa hade normalt inte tanken i hjulhuset. Eftersom det är en 74:a är det tveksamt. Fräsch inredning på den bilen.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...