March 20, 20178 yr comment_155344 Min tankmätare går inte upp till full på min 65a. Har simulerat resistansvärdena från tankarmaturen men det gör ingen skillnad. Misstänker spänningsregulatorn på instrumentet. Någon som vet värdet den skall ge? Någon som haft liknande problem?
March 20, 20178 yr comment_155345 Ja regulatorn är ofta krångel med efter 50år! :) Tyvärr är eftermarknads regulatorerna ännu sämre och visar inte rätt men har hört att de på sista tiden via Scott Drake har blivit bättre! Finns en tråd här på forumet att bygga elektronsikt som är det bästa då du kan justera exakt spänningen Men du kan köpa en digital som passar direkt om du vill! http://www.mustangsunlimited.com/Mustang/Ignition-Electrical/Wiring-Harnesses/Tach-Instrument-Panel/Scott-Drake-Instrument-Voltage-Regulator-65-66-Mustang.axd Här på forumet kan du läsa denna tråd om att bygga själv... Jag byggde själv med en regulator från Conrad.se....Då fanns inte de Digitala från Scott Drake
March 22, 20178 yr Author comment_155412 Tack för bra synpunkter. Beställt från VP Autoparts. Troligen den som Scott Drake säljer. Hittade även en liten på Kjell & co för 59;90. Köpt o testat på bänk. Ska klara 2 A. Verkar lovande. Ännu inte provat i bil.Skickat från min iPhone med Tapatalk
March 27, 20178 yr Author comment_155550 Köpte en ny regulator från VP Autoparts och monterat. Det gav samma resultat som den gamla. Har nu monterat en från www.kjell.com nr. 87896 för 59;90 som klarar 2 A. Har simulerat tankarmaturen med motstånd på 10 resp. 70 ohm som motsvarar full resp. tom tank. Jag har justerat regulatorn till 5,7 V och då stämmer nedersta och översta strecken på tankmätaren. Original regulatorn ger endast 5,0 Volt. Den nya regulatorn är ett litet kretskort som lämpligtvis placeras i någon liten isolerad ask. T. ex. Filmburk eller liknande. Man behöver även löda på 3 st. kablar.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.