Jump to content

olje läckage innerskärm


björn andersson

Recommended Posts

Hej jag har ett litet problem när jag kör hårt . Det som händer är att på innerskärmen under startreläet blir det lite olje spill. ( motorolja) Jag kan inte se någon läcka på motorn och inte runt toppen heller. Har någon varit med om detta . Deg är som sagt ett mindre problem då jag kör normalt har jag ingen olja där. Mustang 66 289.

 

// Björn

Link to comment
Share on other sites

Du får kanske placera lite papper på strategiska ställen för att avgöra var det kommer ifrån.

Blir det olja på startrelät känns det som det slungats dit av kanske vevaxel där det gärna kan pressats ur.

Kan ju även vara värt kolla cylindertrycket ....Kan ju vara så pass sliten att trycket är för högt i vevhuset.

Man kan ju även få en liten fingervisning bara av hålla handen vid oljepåfyllningen....Brukar blåsa en aning men det ska ju inte vara en ström av luft

Link to comment
Share on other sites

Jag får göra ett nytt leak down test. Motorn är ganska nyrenoverad med nya ringar mm . Jag hade innan renoveringen 2 cylindrar som det var lite cylinder läckage på . Inte så allvarligt men ändå så mycket att det indikerade. jag skall prova och sätta  papper på strategiska ställen som du nämner då kanske jag kan hitta var oljan kommer ifrån . Om det trycker ut via vevaxeltätningen borde det vara lite olja på svängningsdämparen tycker jag . Jag återkommer när och om jag hittat felet. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...