Imprezzive April 9, 2017 Report April 9, 2017 Var inne på mekonomen för att handla motorolja, blev lite frågande vilken jag skulle ha med tanke på att de specifikationerna som står i instruktionsboken inte fanns att hitta på någon flaska. Vet att det är 5w20 men sen var det en massa andra specifikationer som den skulle uppfylla. Tanken var att köra på Castrols olja men killen bakom disken kunde inte säga vilken jag skulle ha. Någon här som köpt Castrols olja till sin GT? Citera
Tommy Iggesund April 9, 2017 Report April 9, 2017 Handlar hos Grufmanbil.se Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
RaceRed April 10, 2017 Report April 10, 2017 (redigerad) En gissning är att alla Castrols motoroljlor uppfyller Fords krav. Jag servade min bil på Upplands motor i höstas och då använde de Castrol Magnatec 5W-20. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Imprezzive April 10, 2017 Author Report April 10, 2017 @RaceRed Är min tanke också, gissningsvis kan det ju vara att de billiga Noname oljorna inte uppfyller Fords krav. Citera
Farfar April 10, 2017 Report April 10, 2017 Jag anvendar Pennzoil Platium 5W-20. Den möter Fords specifikasjon . WSS-M2C945-A. Käper den hos oljemagasinet.se, rask leverans på DHL servicepoint.. På oljemagasinets web. sida kan du söka upp Hvilka oljar som möter fabrikantenes krav. Trond Citera
Per Berglund April 10, 2017 Report April 10, 2017 Auto Experten kör Liqui Mollys breda program så där finns det också Finns lite mer att välja på 1 Citera
Recommended Posts