Jump to content

Recommended Posts

Hej. Vilken kanaxel rekommenderar ni till en 351c 2v?

Jag har en crane 272h10 216/216 at.50 lift i för tillfället och bilen känns lite slö vid starten, men går som ett skott när man fått upp varven. Jag skulle inte vilja byta converter (orginal) eller bakaxel utväxling (3.00). Bilen är för övrigt en Ford Torino

Motorn ser ut så här:

-Holley 670

-Edelbrock airgap

-Headders

-MSD ready to run

-.30in över 

-9.00 compresion

7000 km sedan total renovering.

mvh.

 

En Cleveland 2V  är nästan alltid slö i starten. [emoji16]

 

Är det de amerikanska 2v topparna så får du nog leva med det då de inte presterar.

De topparna gillar inte man går på med mer tryck då får du stora problem med spikningar.

Ser ju direkt att bilen har en väldigt slö utväxling.

Byt den till minst 3.50 istället så får du en totalt annan bil!

Ekonomiväxel går aldrig ihop med trimmad motor och särskilt inte med Cleveland som är trött i botten.

 Därför enbart byta kam är att kasta bort både tid och pengar.

 

På sikt skulle jag hellre kasta bort 2V topparna om du vill få en pigg motor.

Ett par 2V aussie toppar ger din motor ett helt annat liv.

Förvisso svåra numera få tag på så nya CHI toppar är klart enklast

 

Kammen är förvisso ingen rysare men den ska alltid väljas utefter vad du i övrigt bygger ihop och med nuvarande kombo blir det en gäspning.

Okej. Jag funderade faktiskt på alu toppar när jag byggde motorn men dom var långt över min budget, inte direkt cheva sb priser. 

Hur skulle min motor gå med en orginal kam? (sealed power cs-667 192/198 at .050) 

Motor var rasad när jag köpte torinon så det blev inte nån prov körning.

Den gå inte mycket bättre med original kam faktiskt...Är en trött sak!
Problemet är just 2V US topparna som ger dåligt "puff" och känsliga för spikning

När du antyder att Alutoppar är "långt" över din budget så ska man undvika Cleveland överhuvudtaget....Allt är bara dyrt och tråkigt.
Bättre sätta i en piggare 351W eller 5.0 sprut men blir ändå en stor investering att byta allt.

Jag skulle inte lägga en spänn på en Cleveland.
Sätt i en annan utväxling....Enkelt och billigt!

9.0 kompression låter som du har avancerad turbo eller kompressor system..

Med en 351W med aluminium toppar och med mack soppa så kan du ha 10.5-11+;1 utan problem.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...