Jump to content

Mustang 67 HT Renovering


J&K Johansson

Recommended Posts

Jahapp så långt så gott!   Bara att montera dörrar skärmar huv skuff.

Tänkte aldrig på att kolla huvens framkant mont skärförlängarna fram....

Men efter att satt fram skärmar med bra springa mot dörrar och bytt torped och hela ventilations galler historien och monterat huven så stämde det exakt i framkant......helt otroligt.

20150722_213521.jpg

20150722_213648.jpg

Bild 147.JPG

Link to comment
Share on other sites

Jag ska tanka ner lite mer bilder på inredning axlar inredning och lägga upp

Växellådan var det enda jag inte gjorde själv lämnade den på hel renovering hos firma i falun sen lackade jag och monterade den.

Gissa vad det enda på mussen som gått sönder är?

Jo lådan den höll 2 mil efter reg besiktning sen var det bara sallad....lämnade tillbaks den han gjorde om det monterde den och    ..tadaa den höll 2 mil igen sen var lammelerna brända.

nu har jag renoverat den själv få se hur det funkar ventiler satt fast en trumma från 70 och senare satt i min 65 låda och skitig som f#n

20150809_163144.jpg

20160619_141309.jpg

Link to comment
Share on other sites

Köpte ett komplett elsystem från American Autowire helt suveränt.

Har aldrig grejjat med bil-el förut men allt funkade klockrent på en gång enkla kopplingsscheman och uppmärkta kablar

Allt finns med, Men du behöver crimptänger, kabelstrumpor och tejp=)

20160109_141844.jpg

Link to comment
Share on other sites

49 minuter sedan, Joachimflygare said:

Ser jäkla fint ut!! Känner igen en hel del :) blir lite sugen igen eller kanske inte .. vet vilket jobb du lagt imponerande


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Tackar! Ja det är tur man glömmer fort, Annars gjorde man aldrig om nått liknande (håller på med min chev pickup nu=)

Link to comment
Share on other sites

Lite mer bilder på kaross

Skruvade + limmade dit skärmförlängarna filade sen in den sista passformen

Senare visade det sig att lite grejjer skulle skruvas bakifrån i lamphusen.......ja det gick att göra efteråt men det tog några timmar extra:)

CIMG2304.JPG

CIMG2306.JPG

CIMG2326.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dags att börja montera dit lite roligare saker.....naturligtvis har jag slipat ner alla nya delar och lackat dem.

Framvagnen saknades helt....så det blev nya bärarmar stag bromsar å borgeson servo snäcka

Näe allt fattades inte spindlar och sköldar fanns med och även center link, Men den byttes mot en center link gjord för icke servostyrning

CIMG2389.JPG

Link to comment
Share on other sites

Dags att blöta ner bilen....Tur det är riktigt målat överallt

Våtslipning så det blir alldeles slätt.

Fick sprätta upp bakskärmarna bak i hörnen och göra om passformen mot skärmförlängarna då det inte stämde riktigt

Det sista lilla filade jag in på själva skärmförlängaren

CIMG2408.JPG

CIMG2410.JPG

Link to comment
Share on other sites

Bara att bygga om garaget till lackbox, Köpte en rulle byggplast hos byggmax kapade hål i väggen å satte dit en rejäl kanalfläkt och vattnade golvet

Tanken var att det skulle bli en bil i bra bruksskick....å ja vi är nöjda!

Massa klarlack ska det vara

CIMG2500.JPG

CIMG2501.JPG

CIMG2502.JPG

CIMG2503.JPG

CIMG2512.JPG

Link to comment
Share on other sites

Över till innertak mitt livs första innertak.....Gruvade mig nog en vecka innan det var dags

Hängde upp det i bågarna limmade vid framrutan fick torka tills dagen efter sträckte så mycket jag orkade och limmade bak

Sedan drog jag mot sidorna mer än jag vågade och limmade mot dörrarna.

Använde massa små snuttar av kantskyddslist att hålla taket (typ samma som i dörrgången men en billigare tjockare industrimodell)

CIMG2587.JPG

CIMG2588.JPG

CIMG2589.JPG

CIMG2591.JPG

Link to comment
Share on other sites

Monterade där efter fram och bakruta och limmade med svart klet utan att få en prick på vita taket.....ja jag fattar än idag inte hur det gick till

Kromet och ventilationsrutorna är det gamla vid dörrarna....var porer på insidan av ramarna till fönstren men okey på utsidan

Så jag lackade kromet pepper grey på insidan och polerade utsidan

CIMG2648.JPG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...