Jump to content

Mustang 67 HT Renovering


J&K Johansson

Recommended Posts

(redigerad)

En lite uppgiven Jimmy vid sitt första renoveringsprojekt.......Jag köpte bilen i detta skick och tänkte det är väl inte så mycket jobb att plocka ihop det här.

När bara rambenen låg där kändes det tungt

Mhmm har man lärt sig nått? Nädå!

Bild 90.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Bakstycket slipades plåtrent på insidan, sen blev det ett par varv med epoxi och en svart täck innan ditsvetsning, även denna plåt är ny.

Köpte alla chassi och body böcker innan jag började...tro mig där finns inte många mått som hjälper när man bygger sin egen mustang kaross.

Här gäller det att prova skuff,dörrar,huv och tänka till.

Fick frågan om jag provat bak-kofångaren innan jag svetsade ihop allt....Näe bara en fegis gör det=) Hade tur, passade perfekt

Bild 70.JPG

Bild 71.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Monterade dörrar och framskärmar för att se vart jag skulle ha bakskärmarna, visade sig att hela dörrstolpen behövdes tryckas bakåt för att få till ett vettigt gap mellan dörr och skärm.

Även bakskärmarna slipades och målades riktigt på insidan ävenså innerskärmarna.

Bild 81.JPG

Bild 69.JPG

Bild 74.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Ja just ja bilen ska väl ha ett golv, inga problem. Finns nytt i ett enda stycke.

Gick bra att få i hela golvet. Men golvet hade bestämmt sig för att vara typ 1.5cm smalare än bilen och inte riktigt matcha nya torpeden med golvsnutt från Taiwan.

Jajaj lite spännband och mitt favvo-verktyg plåthammaren så hoppade det också på plats

Bild 106.JPG

Bild 107.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Det tar längre tid än man tror....slipa ner all plåt innan  epoxi (man vill inte ha nå oxider eller skit på plåten) slipa/matta ner epoxin innat fog, slipa ner allt innan färg och torka med sillicone fjerner.

Man slipar så naglarna försvinner...ja om man handslipar vill säga :)

När man börjar med ett sånt här projekt så ta summan du tror det kostar sen kan du gångra den med 4 ungefär

Vart var vi nudå ...jo på med svart färg under! sen blir det pepper grey mettallic i motorrum och skuff

Färgen är från eleanor mustang. Original var den silver frost

Bild 141.JPG

Bild 143.JPG

Bild 144.JPG

20150516_145548.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ja just det slipgrund ska ju på (det är epoxi under allt spackel inget spackel direkt på plåt) använde världens bästa lackbox gräsmattan på sommaren =)

Tipps!

När budgeten är rejält spräckt och kontot tomt så skriver man över mussen på sin farsa och säger grattis du får en fin musse, Vi (du) måste bara köpa liiite grejjer till bara.

20150406_143304.jpg

20150406_143317.jpg

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Visade sig att huven en framskärm och båda dörrarna var från en 68 mustang våran är en 67.

Och även rattstången var från en 68......

Fick svetsa igen ett hål för nån lampa på skärmen och göra om för innerhandtag på dörren

Skuffen behövde lite rostlagning ävenså dörrarna och framskärmarna

Bild 14.JPG

Bild 1.JPG

Bild 6.JPG

Bild 7.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...