Jump to content

Mustang 67 HT Renovering


J&K Johansson

Recommended Posts

(redigerad)

Dit med lite avgassystem!

Jag prutade till mig frakten från USA av summit efter att ha fått returnera 2 par headers

Är ett Flowmaster thunder series 2.5" och Headman shorty headers.

Första headerserna jag köpte var speciellt för 67 musse med 351w och borgeson snäcka

Dom tog i stysnäckan ha ha, och låg pressat mot ramsnoken

Det andra paret passade bra men krockade med styrarmen,Sen blev det shorty headers funka perfekt

Summit racing är suveräna jag fick alla pengar tillbaks varje gång och dom betalade för mina fraktutlägg till usa

(och bjöd på frakten på avgasystemet=)

Det andra paret jag provade hade man valt att dra ETT rör exakt där styrarmen sitter Tackar!

CIMG2649.JPG

CIMG2650.JPG

20150830_132529.jpg

20151018_151754.jpg

20151018_152020.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Undersidan börjar komma ihop

Gjorde bromsrör själv och köpte bränslerör, Köpte till en sen 67 och hade förberett hål genom torqueboxen för bränsleröret.

Köpte en rostfri tank kostade en tusenlapp extra men jag behöver ju inte måla den +att den överlever nog bilen

CIMG2652.JPG

CIMG2653.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Grillen på plats den breda eloxerade aluminium listen blev matt svart hästen sprang bort, Även den lilla skarvsnutten blev sen svart

Blev mycket maskering för lite målning......jo man kan ju ta loss den men det är drygt

CIMG2658.JPG

20151123_185041.jpg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

En tjockare isolering mot motorrum och lite på sitsplattformarna, sen i med mattan.

Pang dit med baksätet. Fästena satt inte på golvet så det blev till att testa och tänka till, så det funkar med matta och isolering

CIMG2711.JPG

CIMG2712.JPG

CIMG2713.JPG

CIMG2715.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Plasmade ur en rostfri 2mm plåt och monterade i originalhålen för växelspaken som jag kunde montera b&m shiftern i.

Instrument på plats likaså retroradio ( Instrument Jige gick igenom instrumentet)

Bälten och innerbelysning har hittat hem

CIMG2801.JPG

CIMG2803.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Lite motorrum

Motorfästena passade exakt i hålen otroligt

Sa det åt farsan antingen är den helt sned än...annars är det världens rakaste 67:a :)

Vagnen jag hade den på i början är helt rak har sedan har jag mätt dom mått som fanns upp till vissa bulthål exakt

CIMG2804.JPG

CIMG2806.JPG

CIMG2807.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

lite nya hjul från HC bilservice

Lite mer prylar till motorn

Köpte styrservopump kit till 351w från summit den läckte mellan pump och behållare (sitter en stor o-ring där)

Mailade och jag skulle skicka tillbaks den strax därefter kom ett nytt mail där det stod att dom skickar ett nytt kit gratis då dom ansåg det för dyrt att ta tillbaks det gamla.

Så om nån tror sig kunna fixa den gamla (nya) pumpen så är den till salu

CIMG2835.JPG

CIMG2837.JPG

Link to comment
Share on other sites

När motorn skulle startas blev det problem, Den startade på en gång men så fort jag kopplade vakuum dog den

Mycket trixande senare visade det sig att kontakten från MSD boxen som passade ihop med kontakten på magnet fördelaren hade +stiftet på - å- på +

bara att pilla ur stiften och skifta plats

Link to comment
Share on other sites

(redigerad)

Dags för regbesiktning vi tänkte köra den till Falun ca 6.5 mil men efter lite olika bud om trafikförsäkring tog vi vagn

Vilken j##la tur då nyrenoverade växellådan för 7000kr bara gick 2mil hade annars blivit stående på vägen med vajjerräcke

Nu höll lådan hela besiktningen så han kunde köra till vågen och genom besiktningen

Ringde och fick tid för framvagnsinställning i Ludvika efter reg besikting

Efter det tänkte jag köra bilen hem då rasade lådan.....klockan var då 8 på kvällen

Jag försökte till och med leta på ett hemnummer till han som renoverat lådan......Som tur är hittade jag inget(var inga vackra ord som kom ur min mun då)

Dagen efter åkte lådan ur och tillbaks till firman i Falun 2 veckor senare fick jag igen den......Rasade efter 2 mil igen förbannad lyckades jag få tillbaka det mesta av pengarna nu kör jag med en begagnad låda som jag lånat av min kusin, Men jag skall byta till min gamla som jag själv provat att renovera nu i sommar

CIMG2902.JPG

CIMG2903.JPG

CIMG2956.JPG

Ändrade %s av %s (%s)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

22 timmar sedan, Joachimflygare said:

Ser jäkla fint ut!! Känner igen en hel del :) blir lite sugen igen eller kanske inte .. vet vilket jobb du lagt imponerande


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ni har gjort ett jäkla jobb själva!!

Link to comment
Share on other sites

Ni har gjort ett jäkla jobb själva!!

Tackar ja är något liknande :). Kul att se att inte bara vi råkat ut för dålig passform mm
Man vet hur mycket jobb du har lagt på din bil , det ser så lätt ut på bilderna. Men är ett jäkla jobb. Men jävla kul samtidigt .
Vem som helst kan gå o köpa en bil, men blir en annan känsla när man byggt den själv .


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Share on other sites

4 minuter sedan, Joachimflygare said:


Tackar ja är något liknande :). Kul att se att inte bara vi råkat ut för dålig passform mm
Man vet hur mycket jobb du har lagt på din bil , det ser så lätt ut på bilderna. Men är ett jäkla jobb. Men jävla kul samtidigt .
Vem som helst kan gå o köpa en bil, men blir en annan känsla när man byggt den själv .


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Näe alla råkar nog ut för det, Men somliga bryr nog sig inte så jätte mycket om passformen (men den var ju inte jätte bra från början heller)

Visst är det kul och man lär ju sig massor!!

Javisst är det kul när man gjort det själv ....man känner varje skruv:)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...