May 15, 20177 yr comment_156603 Roffe Lundblad i Rågsved/Hagsätra endel på forumet verkar ha varit där, vet dock inte om han är kvar där. Ändrade %s av %s (%s)
May 15, 20177 yr comment_156605 1 timme sedan, Uffe N said: Jag förstår att det inte blir fler hk men som du säger det är bättre med "rätt" olja ur slitagesynpunkt. Enligt verkstaden som utförde bromsningen skulle byte av munstycken samt intrimning av förgasare och tändning utföras, men man kan aldrig vara helt säker när man inte kan kolla själv. Vet du någon i Stockholmsområdet som du kan rekommendera och som kan kolla om allt är rätt inställt och som är kunnig och seriös. Förra ägaren sa att det satt mindre munstycken i för att spara soppa. Royal Purple oljan på bilden är syntetolja, ska det inte vara mineral eller har dom även det i sitt sortiment. Uffe Syntet eller mineral har ingen större roll....Syntet är mer stabil bara Jari Konola har jag anlitat ett par gånger.... Tok seriös och grymt kunnig!http://www.konolaracing.se/dynotest.asp Dit åker du inte om du är för frågvis eller snål!! ;) Bänka förra motorn där
May 15, 20177 yr comment_156615 On 2017-05-13 at 12:14, Uffe N said: Hej CMC 49 Anledningen till att jag funderar på detta är att jag gjorde ett test på s k rullande landsväg, resultatet av det blev 263hp på motorn och 213hp på bakhjulen. Enligt Ford ska motorn ge 320HP. Enligt tidigare uppgift ska det vara s k R toppar 428 CJ som sitter i nu men jag börjar tvivla på det. Jag tror att det är 14 hål i dom topparna jag har, men grenrören motsvarar inte antalet hål utan dom är färre, det är korta grenrör i gjutjärn. Det känns som att det är något som inte stämmer. Annonsen du tipsade om hittade jag inte, men kommer du ihåg priset på dom. http://www.classiccars.se/classic/p_detalj.asp?txtLopnr=86183&txtVar=1
May 16, 20177 yr Author comment_156619 Det var hos Roffe Lundblad i Rågsved som testet utfördes. Per vet du vem som säljer Royal Purple oljan?
May 16, 20177 yr comment_156620 1 hour ago, Uffe N said: Per vet du vem som säljer Royal Purple oljan? http://www.royalpurplesverige.se/ Vet inget om det egentligen utan såg bara på nätet att det va ren hel del aktivitet Tips är annars runt andra oljor är att kolla även med Persåkers då de levererar mycket inom racing också
May 16, 20177 yr comment_156621 3 timmar sedan, RobbeStockholm said: Har Jari rullande landsväg eller måste motorn ur för bromsning ? Vet inte vad han har nu men det skulle förvåna mig mycket om han har rullande landsväg! Känner jag Jari rätt så vill han ha motorn löst! Helst även dissekera den och bygga ihop den under mikroskåp innan bromsning! :) Grymt noga och tror inte han gillar göra halvdana jobb. Håller man på mycket med racing så vet man att även det allra minsta fel kan få ödesdigra konsekvenser.
May 17, 20177 yr comment_156631 Hallå! Tycker inte att siffrorna du fått är helt av banan. Jag har hållit på med FE motorer länge och säkert bromsat ett tjugotal, både rullande och i bänk. Rätt vanligt att man blir besviken, Kan nästan lova att motorn inte gav 320 orginal från fabrik. Vad sitter det för insug på nu? Lite värre kam, ett Edelbrock RPM insug och kanske stoppa i Cobra Jet 2.09/1.65 ventiler borde göra susen. Alternativt oxå leta på ett par Edelbrock RPM toppar till motorn om man inte vill lägga pengar på ett par gamla gjutjärnstoppar. //M
May 17, 20177 yr Author comment_156634 Hej Greven Det sitter ett Edelbrock 427 insug på nu , Holly 650 , C6AE-R toppar, även vid det rullande landsvägstestet, kam vet jag tyvärr inte men jag utgår ifrån att det är original. Jag har väl funderat lite på rullkam, rullvippor och Edelbrock toppar om man ska göra något för att få mer pulver i spisen. Uffe
May 17, 20177 yr comment_156636 Här e jag för ett par år sedan med en 428 som vi satte på hela Edelbrock kittet Bänkade hos Jari och slutade på Max 477 Hp Så även optimerad så är det mindre än vad man tror.....Man får ut betydligt mer ur nya prylar idag
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.