Janebrink December 1, 2004 Report December 1, 2004 Precis som topicen lyder... G¨r det på nått fiffigt och enkelt sätt att göra om bultcirkeln? Skulle ev. vilja försöka få på 5/108, och mussen har väl 5/4.5"(114,3mm)??? Är spacers det ända alternativet?//Anders. Citera
hgz December 1, 2004 Report December 1, 2004 Hej där.. Borde ju vara enklast att göra om bultcirkeln i fälgarna, om det nu inte är väldigt speciella fälgar, som du är rädd om.. En firma som pysslar med svarvning/fräsning borde kunna göra det till en billig peng.. Vore ju synd att göra om på bilen, och sen hitta en uppsättning fälgar som du bara MÅSTE ha.. och så har dom 5*4.5".. Mvh Herman Citera
Gäst December 1, 2004 Report December 1, 2004 Det går självklart att lämna in framnav och bakdrivaxlar till en fin mekanisk firma som har delningsdocka och be dem borra ny bultcirkel...men ofta är det nästan lika dyrt som mellanskillnaden blir för dig att handla andra fälgar.... mvh R Citera
Lars Oscarsson cmc383 December 2, 2004 Report December 2, 2004 Hej.Ni som läser motortidningar idag vet och har settannonser om Spacer som tillverkas efter önskemål.Senast jag såg denna annons var i Wheels nr11 sid 67 kostnaden för fyra stycken låg på 1500.- Billigare kan det inte bli att göra om bultcirkel. Tel i annons 070-561 44 53. :wink: Citera
Gäst December 2, 2004 Report December 2, 2004 antagligen billigaste varianten,,,men jag är personligen skeptisk mot alla typer av spacers pga av de olyckor som orsakat pga de förr om åren...rimmar dåligt att krascha en bil för ett par hundra tusen för man sparade några hundrigar på att få dit hjulen...*ler bistert*mvh Citera
dacke December 2, 2004 Report December 2, 2004 antagligen billigaste varianten,,,men jag är personligen skeptisk mot alla typer av spacers pga av de olyckor som orsakat pga de förr om åren...rimmar dåligt att krascha en bil för ett par hundra tusen för man sparade några hundrigar på att få dit hjulen...*ler bistert*mvhVad är det för olyckor du menar ...Att man skulle tappa hjulen...Det kanske sliter lite mer på hjullager mm......Men jag har aldrig hört om någon som skulle tappat ett eller flera hjul pågrund av att dom kör med spacers... Citera
Gäst December 2, 2004 Report December 2, 2004 I spacerplattornas barndom hände en hel del olyckor på just så vis,,,extra olycksdrabbade var visst dåtida buggies...mvh Citera
Recommended Posts