Junkers June 2, 2017 Report Share June 2, 2017 Råkade ut för sjunkande däcktryck när bilen kördes över 100km/h. Det visade sig vara ett hål i däckventilen mot fälgen som orsakade detta, tätt i låg fart men mycket pys i hög fart. Däckhandlaren beställde ventil och sensor hos Volvo som monterades idag, priset hos Volvo var 295:- för ventil inkl ny sensor så krångla inte med import och tänk på att EU-bilar inte har samma sensorer som i USA. Se bara till att fixa instruktioner för sensorinlärning för det var av den lite mer ovanliga sorten, en lång harang av tändning av-på broms mm sedan tutade bilen och en sensor i taget aktiverades med tut mellan varje. Tog en stund innan däckfirman lurade ut detta, innan det gjordes hittades den nya sensorn men visade 0. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina June 2, 2017 Report Share June 2, 2017 Vi köpte ny hos Ford i Hässleholm, och den programmerade in sig själv. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkers June 2, 2017 Author Report Share June 2, 2017 Nja, volvo och Ford är ju samma ÅF här men tyvärr ingen Mustang store så de rör inte gärna min bil. Åker inte 22 mil för däckproblem så det fick bli däckhandlare lokalt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette June 5, 2017 Report Share June 5, 2017 dom lär sig ju själv när du kör Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkers June 5, 2017 Author Report Share June 5, 2017 (redigerad) Tyvärr inte, det provades självklart först. sekvensen är: Tre gånger på-av tändning, stanna på på Tryck ned bromsen och släpp den Tre gånger av på tändning stanna på på Bilen tutar nu och i displayen står aktivera vänster fram däck efter det är gjort med TPMS-instrumentet så tutar den och säger aktivera höger fram osv. Efter att detta gjorts funkar allt som det ska igen. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette June 7, 2017 Report Share June 7, 2017 Böt till 20 tummare med nya givare nollade och körde voila klart men min bil kanske är special Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Junkers June 7, 2017 Author Report Share June 7, 2017 (redigerad) Hursomhelst så verkar det finnas ett antal alternativ att få igång det. Min hittade som sagt den nya givaren men visade 0,0 i tryck innan omlärning utfördes. Ändrade %s av %s (%s) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg January 11, 2018 Report Share January 11, 2018 Om man skiftar mellan vinterhjul/sommarhjul, behövs det återställning på TPMS systemet eller fixar det automatiskt? Blir det varningssignal eller tänds bara en lampa om sensorerna slutar fungera alt de saknas helt? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette January 11, 2018 Report Share January 11, 2018 24 minuter sedan, Robban1 said: Om man skiftar mellan vinterhjul/sommarhjul, behövs det återställning på TPMS systemet eller fixar det automatiskt? Blir det varningssignal eller tänds bara en lampa om sensorerna slutar fungera alt de saknas helt? nej du behöver inte lära om bilen det du kan komma behöva göra är jag att sätta nytt värde på däcktrycket om du kör med olika i sommar vs vinter Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg January 11, 2018 Report Share January 11, 2018 13 minuter sedan, corvette said: nej du behöver inte lära om bilen det du kan komma behöva göra är jag att sätta nytt värde på däcktrycket om du kör med olika i sommar vs vinter Det låter bra. Hur sätter jag nytt värde om det skulle behövas? Jag planerar att skippa sensorerna på ev kommande vinterhjul. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette January 11, 2018 Report Share January 11, 2018 36 minuter sedan, Robban1 said: Det låter bra. Hur sätter jag nytt värde om det skulle behövas? Jag planerar att skippa sensorerna på ev kommande vinterhjul. here u go sir Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gtttggg January 11, 2018 Report Share January 11, 2018 2 timmar sedan, corvette said: here u go sir Thanks. Jag kände igen det där delvis men kollade inte så långt ang detta men jag brukar köra med samma tryck på sommar och vinterdäck. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobbe1977 January 12, 2018 Report Share January 12, 2018 Var hittar man bäst och billigast däcktryckssensorer?? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Iggesund January 12, 2018 Report Share January 12, 2018 Gör jag samma sak, håller in reset i 10 min? Min bil är en -12Skickat från min iPad med Tapatalk Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina January 12, 2018 Report Share January 12, 2018 4 timmar sedan, Tobbe1977 said: Var hittar man bäst och billigast däcktryckssensorer?? På ford, samma som sitter på galaxie . Jag betalade 1050kr för 4st Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRS550 January 28, 2018 Report Share January 28, 2018 On 2018-01-12 at 8:06 PM, lasse.carina said: På ford, samma som sitter på galaxie . Jag betalade 1050kr för 4st Hej Har du reservdelsnummer? Måste beställa ett extra set. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasse.carina January 28, 2018 Report Share January 28, 2018 Sorry, det har jag inte men ford handlaren har dom hemma på hyllan Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Corvette January 29, 2018 Report Share January 29, 2018 On 2018-01-28 at 08:00, RRS550 said: Hej Har du reservdelsnummer? Måste beställa ett extra set. art nr: 2036804 Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
RRS550 January 29, 2018 Report Share January 29, 2018 21 minutes ago, corvette said: art nr: 2036804 Tackar! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts