Jump to content

Om inte en Mustang..


Gäst

Recommended Posts

Äger man Ford köper man en Volvo...

Jag har:

PV444L 1957

Volvo 244 Turbo 1982, helt orginal med 16800mil på mätaren (jättefin är den!)

sen måste man ha en bil man kan lasta lite i också, så jag har även en 245:a, GLT från 89...

Fast nu snackades det om vad man skulle vilja ha utom en Mustang...

då säger jag den nya GT-40...

den gillar jag...

Link to comment
Share on other sites

Appropå VOLVO eller Ford som det nu mera heter så fick jag höra via en kontakt på VOLVO PV i GBG att Ford kan tänkas köpa SAAB.

Underkapaciteten i GBG gör att Ford desperat behöver mera yta.

Kul att det går så bra

Så alla ni SAAB ägare kan nu stolt hänga in en 302'a V8 utan att skämmas!

Det har ju ändå alltid varit en tråkig bil! ;)

Sorry jag spåna ur tråden men det är ju som vanligt och dessutom heter är väll det här "Övrigt" ;)

Link to comment
Share on other sites

Nja, med tanke på $-kursen så får de gärna bygga bilarna borta i Staterna en stund till. Däremot borde vi kanske ta med USA i EU så slipper vi tullavgifterna :-)

När det gäller alternativ till Mustangen så blir det engelskt för min del. Har bland annat skruvat Triumph Spitfire tidigare och tänker nog ta mig an en sådan igen tids nog. Vidare hade en Jowett Jupiter varit kul, den är minst sagt lite udda. Även en Austin Atlantic hade varit trevlig att ha. Men då krävs det ett ordentligt garage och utflugna barn, så till dess blir det Mustang ett tag till (ganska länge med tanke på att lilltösen bara är fyra år).

Link to comment
Share on other sites

Min nya motor funkar bra som ni ser. Sliter dock på däcken en del. Skojar bara. Men visst är det kul att lägga lite lakrits. Tänk att få lämna den här autografen vid rödljuset hemma. Tyvärr inte min mustang utan Don "Big Daddy" Garlits och det var inte en musse.

hälsning Stig

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...