ahnmarker July 22, 2017 Report July 22, 2017 Hej, Har köpt adaptern så att jag får till en aux lösning. Dock får jag det inte att fungera det står fortfarande No AUX input. Alltså den hittar inte adaptern. Någon annan som stött på problem med detta? Har sökt runt men inte hittat någon som haft problem med installation av detta. Citera
monkeyman July 24, 2017 Report July 24, 2017 Dubbelkollat så den har konstant ström och ordentlig jord? Annars ska det väl bara vara att köra på om inte adaptern i sig är trasig... Satsa på att byta ut shakern annars till någon med aux/bluetooth och riktig radio på en gång när du ändå håller på..:) Citera
ahnmarker July 24, 2017 Author Report July 24, 2017 Har provat 2 olika jordpunkter och spänning får den. Ja tanken lite framåt i tiden är att byta huvudenheten som du säger men inte detta år så då var iaf tanken att ordna en aux ingång för att koppla in mobilen eftersom radion är kass. Har provat att inte koppla in från bilens sida utan endast adapterns kablage som det står i instruktionen för att den skall hitta adaptern men inte ens det funkar. Om adaptern funkar eller inte har jag inte den blekaste aning om.. Citera
ahnmarker July 24, 2017 Author Report July 24, 2017 Självklart.... jag missade visst en sak med installationen. Borde tänkt på det. Jag hämtade matning från min "knapp" jag har installerat för öppning av bakluckan innefrån, men den spänningen är ca 0,8V lägre, vilket var tydligen tillräckligt för att inte adaptern skulle starta. 11,8V var det endast. Så nu är problemet löst till slut. Men visst, nu stereo inom sin tid. :) Citera
Kragan August 20, 2017 Report August 20, 2017 Vad för nån stereo rekommenderar ni om man skall byta? Citera
monkeyman August 21, 2017 Report August 21, 2017 17 timmar sedan, Kragan said: Vad för nån stereo rekommenderar ni om man skall byta? Kan säga att nästan vilken som helst är bättre än original shaker...:) Finns mycket fina dubbel-din idag, är väl bara plånboken som styr egentligen och vad du behöver för funktioner. Inbyggd navigering? Apple carplay? Android auto? Med eller utan dvd/cd. osv osv. Kolla någon av de "stora" så kommer du säkert bli nöjd, pioneer, kenwood, jvs, alpine etc. Själv kör jag en ganska basic pioneer dubbel-din mediareciever. Kostade 2000, gör sitt jobb. Bluetooth från telefonen funkar kanon och det enda jag lyssnar på också. Sedan har den ingång för backkamera som jag monterat i nyckelhålet i bakluckan. Citera
ahnmarker August 21, 2017 Author Report August 21, 2017 18 timmar sedan, Kragan said: Vart köpte du aux adaptern? Via ebay. 500kr med frakt. Visst, tanken är att jag skall byta huvudenhet jag också men inte just nu. Citera
Kragan August 23, 2017 Report August 23, 2017 Är det svårt att byta stereon? Vad behöver man mer för grejor än stereon,har läst man behöver en ISO kontakt nåt mer? Bra att veta om man skall beställa Citera
monkeyman August 23, 2017 Report August 23, 2017 Jag har ett kit liggande med allt som behövs om du är intresserad. Inte direkt svårt, men har inte färdiga isokontakter så det krävs lite lödning/skarvning med ISO kablaget till den stereo du ska montera. Skicka mig ett meddelande om du är intresserad.Ser ut som detta: https://r.tapatalk.com/shareLink?share_fid=15476&share_tid=21172&url=http%3A%2F%2Fwww%2Emustangclubsweden%2Eorg%2Findex%2Ephp%3F%2Ftopic%2F21172-Byta-ut-Shaker-500-mot-2-din-stereo-Mustang-2007&share_type=t Skickat från min iPhone med Tapatalk Citera
Recommended Posts