Jump to content

Bil program


dacke

Recommended Posts

Japp...Satt och tittade på Letterman och cyklisten Lance Armstrong var med..

Dom snackade om ett nytt bil program som hette "Overhaulin" där dom tydligen "stjäl" din bil för en vecka alla vet om detta utom just ägaren verkar det som han tror att bilen verkligen är stulen....

En vecka senare får han/hon tillbaka bilen i ett renoverat/ombyggt skick..

Hittade denna Mustangen och jag tycker väl att dom lyckades rätt bra med den , kanske inget för orginal fantasten dock...:)

http://www.overhaulin.com/gallery14.aspx

Link to comment
Share on other sites

Haj! Jo det är lite piss at de inte visar det i sverige. Enligt någon nostalgi tidning jag läste i sommras skulle det möjligen komma en serie med Boyd Coddington ngn gång i höst, men hösten har ju varit.... Har ingen aning vad programmet heter eller skulle hetat.

Chip Foose är j**let grym på at teckna!! Och bilarna han gör går inta av för hackor de heller.

Link to comment
Share on other sites

Får väl hoppas att Discovery köper serien nångång...

Det verkar ju som dom satsar lite på motorprogram nu för tiden... :D

Edit:

Dock så läste jag i nån tidning att bilbyggarna därborta fått lite bekymmer med myndigheterna efter alla program som poppat upp...

Dessa myndigheter tycker tydligen att det ska utföras nya bromsprov,avgasprov mm eftersom att bilarna byggs om ganska kraftigt och att det även förekommer "nybils" produktion...

Tror det var i Classic bilsport detta stog

Link to comment
Share on other sites

På MTV har jag sett något liknande, Jag tror det var den blå Mustangen

dom gjorde i ordning då Det var en vardagskväll för 3 mån sedan som

min tant vrålade att det var makeover program för bilar, sedan dess har

jag sett det 2 gånger, men då en gång med en ful fullzize och andra gången

med en japs tror jag det var, tror det var MTV Nordic. ca kl 10:30-11:30

Jag känner igen byggarna på bilderna, på länken ovan så det var dessa

grabbar jag såg !! Kanske kan gå i repris ??

Link to comment
Share on other sites

Nu har dom gjort om en 70 mustang på overhaulin. dom gjorde det under SEMA mässan.

Jag har rogrammet där dom gör om 65 fastbacken på datorn. Väldigt fin bil måste ja ju säga.

Det som är lite konstigt med programmet är att dom snor bilarna från deras ägare utan att ägaren vet om det och gör om deras bilar.

mike

Link to comment
Share on other sites

Nån som har sett American Hot Rod då? Jag laddade ner en följetång på tre avsnitt när dom renoverar en 66 gt fastback från grunden. I första avsnitten åker dom ut på landsbygden och drar ut mustangen som har stått i en lada hur länge som helst. Sen startar den på första försöket! Riktigt coolt! 8)

Link to comment
Share on other sites

Haj på er! Farsan var i staterna nyligen, Dallas, och hälsade på bla Dallas Mustang. Fick en katalog med hem, iaf. det var inte riktigt det jag skulle säg men tydligen fick han se programet med Boyd Coddington, det skulle kunna vara så att challanged har rätt med "American Hot Rod"??? Ni som tycker om att sitta framför American Choppers kommer att tycka om Boyd's program... precis lika sa faren... slås, svär.. ja det vanliga... :roll:

Men Overhaulin vil jag ju se!!! :cry: vi får göra ngt åt det boys... då blir det och maila discovery igen då... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...