Jump to content

Mustang gt 2018


Evald

Recommended Posts

17 minuter sedan, Junkers said:

Svart

67672262-966F-40B6-9861-DACFC674CFAA.jpeg

8A3B19F8-5E44-4B21-B794-0BA2E490FEE2.jpeg

https://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_Fastback_V8_GT_A10_Custom_2_Mag_78298830.htm?ca=23_12&w=3

 

ser bra ut på grått  https://www.blocket.se/halland/Ford_Mustang_GT_Fastback_Automat__450Hk__77505886.htm?ca=23_12&w=3

 

 

kanske custom 4  svartmålade  vore en ide ? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Jag gillar ju PP fälgarna i svart, trots att jag egentligen inte alls gillar bilar med svarta fälgar.
De är ju rejält blanka och fina när de är rena, bilden på burnoutmannen ovan visar ju ett par rejält smutsiga fälgar med bromsdam och gummirök

Här har du en film när "Ecobeast" visar sin på youtube och keramisk lackbehandling.
Lite roligt att se hans videor ibland och skägget växer för varje ny video...
Fina vinklar på en svart bil

 

Link to comment
Share on other sites

6 minuter sedan, Duckster said:

Jag gillar ju PP fälgarna i svart, trots att jag egentligen inte alls gillar bilar med svarta fälgar.
De är ju rejält blanka och fina när de är rena, bilden på burnoutmannen ovan visar ju ett par rejält smutsiga fälgar med bromsdam och gummirök

Här har du en film när "Ecobeast" visar sin på youtube och keramisk lackbehandling.
Lite roligt att se hans videor ibland och skägget växer för varje ny video...
Fina vinklar på en svart bil

 

Vad är det för något är det samma sak som  en del har gjort diamant bright  eller ditec?  Vad kostar det ? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, kanske mustang said:

Vad är det för något är det samma sak som  en del har gjort diamant bright  eller ditec?  Vad kostar det ? 

Hej 

Vad gäller lackförsegling så spelar det inte så stor roll vilken franchise eller firma. Det är mer vem som gör arbetet. 

Keramisk lackförsegling håller absolut längst, men kräver att grundjobbet är perfekt annars så kommer det synas igenom men du kommer inte kunna göra något åt det för att du har just det keramiska lagret. Så tillvida att du inte får bort det som är applicerat. 

Keramisk behandling är dyrare att få applicerat än vanlig exempelvis två-komponentsförsegling. 

Jag gör lackförseglingen själv och det tar tid, grymt lång tid. Jag har bett att inte få bilen tvättad av handlaren utan jag vill göra det själv för att vara säker på att lacken är så repris som möjligt innan jag sätter igång. Kommer dessutom lägga på Xpel stenskottsskydd på front, huven, delar av framskärmarna, bakskärmar...

 

Jag har beställt en Lightning Blue förövrigt :) 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

9 timmar sedan, Duckster said:

Bilmånsson fixar min lackbehandling också innan leverans
Jag tog keramisk från Ditec, då det fanns i närheten 

Dropp off keramiskt lackskydd på min vardagsbil så hoppas detta är lika bra

 

@kanske mustang
Var helt klart inne på blå först (Kona) och även magnetic låg långt fram på listan men blev såld på hur Orange fury skiftar i färg beroende på ljuset, skall man någon gång ha en färg som sticker ut så varför inte nu hehe 
Köpte nästan en grabber blue för snart två år sedan, så måste vara åldersrelaterat med flashiga färger.... eller så är jag 22 igen

 

Jag hade själv grabber orange på min -07. Du kommer inte att ångra dig angående fury. Sjukt läcker färg och drar många blickar till sig. :)

Link to comment
Share on other sites

13 minuter sedan, RRS550 said:

Hej 

Vad gäller lackförsegling så spelar det inte så stor roll vilken franchise eller firma. Det är mer vem som gör arbetet. 

Keramisk lackförsegling håller absolut längst, men kräver att grundjobbet är perfekt annars så kommer det synas igenom men du kommer inte kunna göra något åt det för att du har just det keramiska lagret. Så tillvida att du inte får bort det som är applicerat. 

Keramisk behandling är dyrare att få applicerat än vanlig exempelvis två-komponentsförsegling. 

Jag gör lackförseglingen själv och det tar tid, grymt lång tid. Jag har bett att inte få bilen tvättad av handlaren utan jag vill göra det själv för att vara säker på att lacken är så repris som möjligt innan jag sätter igång. Kommer dessutom lägga på Xpel stenskottsskydd på front, huven, delar av framskärmarna, bakskärmar...

 

Jag har beställt en Lightning Blue förövrigt :) 

:)    ok     så hur länge håller det, ur länge håller de andra vad blir  bra tex som bilen i youtube klippet  ? 

Link to comment
Share on other sites

1 timme sedan, kanske mustang said:

:)    ok     så hur länge håller det, ur länge håller de andra vad blir  bra tex som bilen i youtube klippet  ? 

Keramisk behandling är ju en semi-permanent försegling men någonstans 18-36 månader beroende på hur många lager som applicerats. 

Vanlig försegling skulle vilja säga 6-18 månader beroende på vad bilen utsätts för. 

Link to comment
Share on other sites

vad är mest prisvärt och  ger de samma resulta

7 minuter sedan, RRS550 said:

Keramisk behandling är ju en semi-permanent försegling men någonstans 18-36 månader beroende på hur många lager som applicerats. 

Vanlig försegling skulle vilja säga 6-18 månader beroende på vad bilen utsätts för. 

vilket är mest prisvärt och ger de samma resultat i att skydda lacken och ge glans ? 

Link to comment
Share on other sites

12 timmar sedan, kanske mustang said:

vad är mest prisvärt och  ger de samma resulta

vilket är mest prisvärt och ger de samma resultat i att skydda lacken och ge glans ? 

Mest prisvärt är att polera bilen, sen handvaxa själv 4ggr per år :). 

Lackförsegling är bara en mer bestående form av vax. 

Link to comment
Share on other sites

Halva året är tanken, entusiastbil, men om vädret tillåter är det bara att ställa på och "bränna" gummi på riktigt 
Halva året, drömmer vi, putsar, planerar och skruvar upp förväntningarna till nästa säsong

Link to comment
Share on other sites

8 minuter sedan, RRS550 said:

Mest prisvärt är att polera bilen, sen handvaxa själv 4ggr per år :). 

Lackförsegling är bara en mer bestående form av vax. 

ok och om man är lite bekväm som jag och ändå vill ha bilen fin vad är bäst alternativ då ?  :)   året runt vad har du för fälgar och däck under vintern ? 

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

5 minuter sedan, kanske mustang said:

ok och om man är lite bekväm som jag och ändå vill ha bilen fin vad är bäst alternativ då ?  :)   året runt vad har du för fälgar och däck under vintern ? 

Polering + lackförsegling (ej Keramisk) 

Kommer köra original performance pack-fälgarna(svarta). Mao 19". Om jag skall köra 255/40 + 275/40 dubbfria så är det bara centraleuropeiska som finns. Vet inte om det är en sån god idé med den typ av däck. 

Nordiska friktionsdäck finns upp till 255, fram funkar det, men bakfälgarna är 9.5" breda och tror det blir för mycket stretch.

 Sista alternativet är dubbade och det finns i 255/40 + 275/40. Men frågan är om man vill ha dubbat på en sådan bil...... 

Link to comment
Share on other sites

25 minuter sedan, Duckster said:

Halva året är tanken, entusiastbil, men om vädret tillåter är det bara att ställa på och "bränna" gummi på riktigt 
Halva året, drömmer vi, putsar, planerar och skruvar upp förväntningarna till nästa säsong

Eller så kör du andra halvan med :) 

Link to comment
Share on other sites

3 minuter sedan, RRS550 said:

Polering + lackförsegling (ej Keramisk) 

Kommer köra original performance pack-fälgarna(svarta). Mao 19". Om jag skall köra 255/40 + 275/40 dubbfria så är det bara centraleuropeiska som finns. Vet inte om det är en sån god idé med den typ av däck. 

Nordiska friktionsdäck finns upp till 255, fram funkar det, men bakfälgarna är 9.5" breda och tror det blir för mycket stretch.

 Sista alternativet är dubbade och det finns i 255/40 + 275/40. Men frågan är om man vill ha dubbat på en sådan bil...... 

Blir det dyrare med keramisk eller varför inte ?   Inte så förtjust i dubbar inte där jag bor i småland, lite jobbigt men går att köpa dubbat och dra ut dubbarna  :) 

Link to comment
Share on other sites

Just now, kanske mustang said:

Blir det dyrare med keramisk eller varför inte ?   Inte så förtjust i dubbar inte där jag bor i småland, lite jobbigt men går att köpa dubbat och dra ut dubbarna  :) 

Priser får du kolla upp. Men har för mig att jag sett behandlingar som kostar 10-15000

Link to comment
Share on other sites

Jag kör med Hakka R2 odubbad på 9 tums fälgar fram och bak.  Funkar bra, andra vinteren nu, och snö och vinterväglag har vi hatt mycket av.  Fälgarna är PP framfälgar 9 tum,  dom har et 45 och du har kun 4 mm diferans utåt ( 9 tummarna bygger mest ut) jamfört med PP 9,5 tum bakfälgar som har et 52,5.  Detta uppsett ble levererad av Ford i Vänersborg.  Flere som kör samma uppsett?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...