kanske mustang March 14, 2018 Report March 14, 2018 (redigerad) 17 minuter sedan, Junkers said: Svart https://www.blocket.se/stockholm/Ford_Mustang_Fastback_V8_GT_A10_Custom_2_Mag_78298830.htm?ca=23_12&w=3 ser bra ut på grått https://www.blocket.se/halland/Ford_Mustang_GT_Fastback_Automat__450Hk__77505886.htm?ca=23_12&w=3 kanske custom 4 svartmålade vore en ide ? Ändrade %s av %s (%s) Citera
Junkers March 14, 2018 Report March 14, 2018 19 minuter sedan, kanske mustang said: nedersta är med custom 4 ? Nej bilderna visar samma bil, övre bilden med skitiga fälgar och nedre med rena... Citera
Duckster March 14, 2018 Report March 14, 2018 Jag gillar ju PP fälgarna i svart, trots att jag egentligen inte alls gillar bilar med svarta fälgar. De är ju rejält blanka och fina när de är rena, bilden på burnoutmannen ovan visar ju ett par rejält smutsiga fälgar med bromsdam och gummirök Här har du en film när "Ecobeast" visar sin på youtube och keramisk lackbehandling. Lite roligt att se hans videor ibland och skägget växer för varje ny video... Fina vinklar på en svart bil Citera
kanske mustang March 14, 2018 Report March 14, 2018 (redigerad) 6 minuter sedan, Duckster said: Jag gillar ju PP fälgarna i svart, trots att jag egentligen inte alls gillar bilar med svarta fälgar. De är ju rejält blanka och fina när de är rena, bilden på burnoutmannen ovan visar ju ett par rejält smutsiga fälgar med bromsdam och gummirök Här har du en film när "Ecobeast" visar sin på youtube och keramisk lackbehandling. Lite roligt att se hans videor ibland och skägget växer för varje ny video... Fina vinklar på en svart bil Vad är det för något är det samma sak som en del har gjort diamant bright eller ditec? Vad kostar det ? Ändrade %s av %s (%s) Citera
RRS550 March 14, 2018 Report March 14, 2018 (redigerad) 2 timmar sedan, kanske mustang said: Vad är det för något är det samma sak som en del har gjort diamant bright eller ditec? Vad kostar det ? Hej Vad gäller lackförsegling så spelar det inte så stor roll vilken franchise eller firma. Det är mer vem som gör arbetet. Keramisk lackförsegling håller absolut längst, men kräver att grundjobbet är perfekt annars så kommer det synas igenom men du kommer inte kunna göra något åt det för att du har just det keramiska lagret. Så tillvida att du inte får bort det som är applicerat. Keramisk behandling är dyrare att få applicerat än vanlig exempelvis två-komponentsförsegling. Jag gör lackförseglingen själv och det tar tid, grymt lång tid. Jag har bett att inte få bilen tvättad av handlaren utan jag vill göra det själv för att vara säker på att lacken är så repris som möjligt innan jag sätter igång. Kommer dessutom lägga på Xpel stenskottsskydd på front, huven, delar av framskärmarna, bakskärmar... Jag har beställt en Lightning Blue förövrigt :) Ändrade %s av %s (%s) Citera
Tobbe1977 March 14, 2018 Report March 14, 2018 9 timmar sedan, Duckster said: Bilmånsson fixar min lackbehandling också innan leverans Jag tog keramisk från Ditec, då det fanns i närheten Dropp off keramiskt lackskydd på min vardagsbil så hoppas detta är lika bra @kanske mustang Var helt klart inne på blå först (Kona) och även magnetic låg långt fram på listan men blev såld på hur Orange fury skiftar i färg beroende på ljuset, skall man någon gång ha en färg som sticker ut så varför inte nu hehe Köpte nästan en grabber blue för snart två år sedan, så måste vara åldersrelaterat med flashiga färger.... eller så är jag 22 igen Jag hade själv grabber orange på min -07. Du kommer inte att ångra dig angående fury. Sjukt läcker färg och drar många blickar till sig. :) Citera
kanske mustang March 14, 2018 Report March 14, 2018 13 minuter sedan, RRS550 said: Hej Vad gäller lackförsegling så spelar det inte så stor roll vilken franchise eller firma. Det är mer vem som gör arbetet. Keramisk lackförsegling håller absolut längst, men kräver att grundjobbet är perfekt annars så kommer det synas igenom men du kommer inte kunna göra något åt det för att du har just det keramiska lagret. Så tillvida att du inte får bort det som är applicerat. Keramisk behandling är dyrare att få applicerat än vanlig exempelvis två-komponentsförsegling. Jag gör lackförseglingen själv och det tar tid, grymt lång tid. Jag har bett att inte få bilen tvättad av handlaren utan jag vill göra det själv för att vara säker på att lacken är så repris som möjligt innan jag sätter igång. Kommer dessutom lägga på Xpel stenskottsskydd på front, huven, delar av framskärmarna, bakskärmar... Jag har beställt en Lightning Blue förövrigt :) :) ok så hur länge håller det, ur länge håller de andra vad blir bra tex som bilen i youtube klippet ? Citera
RRS550 March 14, 2018 Report March 14, 2018 1 timme sedan, kanske mustang said: :) ok så hur länge håller det, ur länge håller de andra vad blir bra tex som bilen i youtube klippet ? Keramisk behandling är ju en semi-permanent försegling men någonstans 18-36 månader beroende på hur många lager som applicerats. Vanlig försegling skulle vilja säga 6-18 månader beroende på vad bilen utsätts för. Citera
kanske mustang March 14, 2018 Report March 14, 2018 vad är mest prisvärt och ger de samma resulta 7 minuter sedan, RRS550 said: Keramisk behandling är ju en semi-permanent försegling men någonstans 18-36 månader beroende på hur många lager som applicerats. Vanlig försegling skulle vilja säga 6-18 månader beroende på vad bilen utsätts för. vilket är mest prisvärt och ger de samma resultat i att skydda lacken och ge glans ? Citera
kanske mustang March 14, 2018 Report March 14, 2018 Är det skillnad på usa och Eu modellen för 2018 bortsett från lampor och kanske någon utrustning ? men en vinge som passar en usa modell ska väl även passa en EU ? Citera
Corvette March 15, 2018 Report March 15, 2018 Ingen som fått sin 2018 pärla ännu !? Kan ju inte bara varit demobilar som kom nyligen. Citera
kanske mustang March 15, 2018 Report March 15, 2018 Ska ni använda dem året runt eller bara ena halvan av året ? Citera
RRS550 March 15, 2018 Report March 15, 2018 1 hour ago, corvette said: Ingen som fått sin 2018 pärla ännu !? Kan ju inte bara varit demobilar som kom nyligen. Min hade blivit avlastad i Belgien när jag hörde mig för igår Citera
RRS550 March 15, 2018 Report March 15, 2018 53 minuter sedan, kanske mustang said: Ska ni använda dem året runt eller bara ena halvan av året ? Året om Citera
RRS550 March 15, 2018 Report March 15, 2018 12 timmar sedan, kanske mustang said: vad är mest prisvärt och ger de samma resulta vilket är mest prisvärt och ger de samma resultat i att skydda lacken och ge glans ? Mest prisvärt är att polera bilen, sen handvaxa själv 4ggr per år :). Lackförsegling är bara en mer bestående form av vax. Citera
Duckster March 15, 2018 Report March 15, 2018 Halva året är tanken, entusiastbil, men om vädret tillåter är det bara att ställa på och "bränna" gummi på riktigt Halva året, drömmer vi, putsar, planerar och skruvar upp förväntningarna till nästa säsong Citera
kanske mustang March 15, 2018 Report March 15, 2018 (redigerad) 8 minuter sedan, RRS550 said: Mest prisvärt är att polera bilen, sen handvaxa själv 4ggr per år :). Lackförsegling är bara en mer bestående form av vax. ok och om man är lite bekväm som jag och ändå vill ha bilen fin vad är bäst alternativ då ? :) året runt vad har du för fälgar och däck under vintern ? Ändrade %s av %s (%s) Citera
kanske mustang March 15, 2018 Report March 15, 2018 En lite offtopic fråga men köpte någon en Gt v8 2015 eller så va kostade den ? har för mig att de fanns från 360 men då var det nog inte så mycket i utrustning. Citera
RRS550 March 15, 2018 Report March 15, 2018 5 minuter sedan, kanske mustang said: ok och om man är lite bekväm som jag och ändå vill ha bilen fin vad är bäst alternativ då ? :) året runt vad har du för fälgar och däck under vintern ? Polering + lackförsegling (ej Keramisk) Kommer köra original performance pack-fälgarna(svarta). Mao 19". Om jag skall köra 255/40 + 275/40 dubbfria så är det bara centraleuropeiska som finns. Vet inte om det är en sån god idé med den typ av däck. Nordiska friktionsdäck finns upp till 255, fram funkar det, men bakfälgarna är 9.5" breda och tror det blir för mycket stretch. Sista alternativet är dubbade och det finns i 255/40 + 275/40. Men frågan är om man vill ha dubbat på en sådan bil...... Citera
RRS550 March 15, 2018 Report March 15, 2018 25 minuter sedan, Duckster said: Halva året är tanken, entusiastbil, men om vädret tillåter är det bara att ställa på och "bränna" gummi på riktigt Halva året, drömmer vi, putsar, planerar och skruvar upp förväntningarna till nästa säsong Eller så kör du andra halvan med :) Citera
kanske mustang March 15, 2018 Report March 15, 2018 3 minuter sedan, RRS550 said: Polering + lackförsegling (ej Keramisk) Kommer köra original performance pack-fälgarna(svarta). Mao 19". Om jag skall köra 255/40 + 275/40 dubbfria så är det bara centraleuropeiska som finns. Vet inte om det är en sån god idé med den typ av däck. Nordiska friktionsdäck finns upp till 255, fram funkar det, men bakfälgarna är 9.5" breda och tror det blir för mycket stretch. Sista alternativet är dubbade och det finns i 255/40 + 275/40. Men frågan är om man vill ha dubbat på en sådan bil...... Blir det dyrare med keramisk eller varför inte ? Inte så förtjust i dubbar inte där jag bor i småland, lite jobbigt men går att köpa dubbat och dra ut dubbarna :) Citera
RRS550 March 15, 2018 Report March 15, 2018 Just now, kanske mustang said: Blir det dyrare med keramisk eller varför inte ? Inte så förtjust i dubbar inte där jag bor i småland, lite jobbigt men går att köpa dubbat och dra ut dubbarna :) Priser får du kolla upp. Men har för mig att jag sett behandlingar som kostar 10-15000 Citera
kanske mustang March 15, 2018 Report March 15, 2018 3 minuter sedan, RRS550 said: Priser får du kolla upp. Men har för mig att jag sett behandlingar som kostar 10-15000 så vilka är det som inte kör med keramisk men gör ett bra jobb ? Citera
Farfar March 15, 2018 Report March 15, 2018 Jag kör med Hakka R2 odubbad på 9 tums fälgar fram och bak. Funkar bra, andra vinteren nu, och snö och vinterväglag har vi hatt mycket av. Fälgarna är PP framfälgar 9 tum, dom har et 45 och du har kun 4 mm diferans utåt ( 9 tummarna bygger mest ut) jamfört med PP 9,5 tum bakfälgar som har et 52,5. Detta uppsett ble levererad av Ford i Vänersborg. Flere som kör samma uppsett? Citera
Recommended Posts