Jump to content

Recommended Posts

Har nya stötdämpare fjädrar övre fjäderbenslagring fram. bilen ny besiktad ändå klapprande klunkande ljud i gupp och väggskarvar höger fram.. hjälp mig blir tokig på bilen

Misstänker dina spindelleder, de är urkass på dessa modeller. Mina havererade efter 2000 mil. Besiktningen hittade inte felet då heller.

Skickat från min E6653 via Tapatalk

Kom på nu att det var någon i klubben som hade liknande problem för något år sen. Då var det de två nedre bultarna på fjäderbenet som var lösa. Men iom att stötdämpare är bytt så har de ju dragits åt.

Tyvärr är inte oljud i framvagnen ovanligt... Har samma på min också, är i samma sits som du.. Bytt fjädrar, fjäderbenslager till GT500:ans, krängningshämmarlänkarna... Ändå klonk och bilprovningen såg inget glapp nu senast, det enda var en inre styrled som glappade lite lite, men jag har ljudet på bägge sidor. Ska byta länkarmar i vinter ändå och se om det försvinner.

• Like 1
  • 4 weeks later...

Kulbulten på styrstaget eller nedre kulbulten på länkarmen? Har litet glapp på inre kulbulten på styrstaget på vänster på min, undrar om det kan vara det ändå som klonkar.. blir nog byte av den till att börja med.

Skickat från min iPhone med Tapatalk