Jump to content

Recommended Posts

Hej alla!

Finns det någon som har eller skulle kunna ta bilder på hur servoslangarna skall dras mellan styrventilen och servopumpen. Har reparerat styrventil och styrcylinder samt köpt nya slangar. Killen som hade bilen före mig hade gjort egna slangar med dåliga kopplingar som läckte överallt. De slangar som sitter i styrventilen har ju metallrör i ena ängen som är böjda på ett speciellt sätt, och jag har lite svårt att se hur de skall sitta.

Tacksam för alla svar.

P-O Olsson

E inte så svårt.

Ifrån pumpen har du en liten å en stor anslutning.

Den lilla ansluter du på spolventilens framkant.Alltså det hålet som e längst mot fronten.Denna anslutning är för 7/16 nyckel.

Den större från pumpen(för 5/8 nyckel) kommer i nästa hål i ordningen.

Till å från servo kolven e lika enkelt.

Anslutningarna i spolventilens två bakre hål kan ses som ett uppe och ett nere.

Samma på servo kolven.

Uppe på kolven skall till uppe på spolventilen å vice versa.

Tack för svaret Racing!

Vilket rör som skall sitta vart vet jag men hur skall rören vändas? Hur jag än vänder dom så tar dom i något. Har jag fått fel slangar kanske?

P-O

Antar att du syftar på slangarna från pumpen.

De slingrar sig riktigt runt mellanstaget innan de går in i spolventilen.

De ändar som har långa bitar rör som e bockade som ett ormbo skall vara mot spolventilen.

Mycket troligt att du får bända å bräcka lite.

E väl som vanligt att han "Billy Joe Jim Bob" som fixade det där vart hög på marockan dagen just dina slangar tillverkades... :lol:

Nu sitter slangarna där dom ska. Det var som du trodde RACING, det var Amerikansk "kvallitet och passform” som ställde till det.

Tack för hjälpen!

P-O