Jump to content

Vindskydd cab 2016 GT


Tylle

Recommended Posts

Hej,

hösten är här, dags för vindskydd. Dalhems säljer i Sverige som tillverkas av Auto-style.

Inte riktigt samma fastsättning som de jag sett i USA. Någon som har tips om vilket som är bra/bäst ?

Tylle

Link to comment
Share on other sites

Morsning!

Köpte mitt hos BilMånsson i Halmstad. Som jag uppfattar det är det Ford original. Mycket snyggt med Pony-loggan mitt i nätet mellan nackskydden och låg - men tillräcklig - höjd. Man får borra två hål, men det blir också snyggt. Har kört drygt 500 mil i sommar med det är mycket nöjd. Dessutom ryms det i bagaget om man vill plocka bort det.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
On 2017-09-16 at 17:18, spedese said:

Morsning!

Köpte mitt hos BilMånsson i Halmstad. Som jag uppfattar det är det Ford original. Mycket snyggt med Pony-loggan mitt i nätet mellan nackskydden och låg - men tillräcklig - höjd. Man får borra två hål, men det blir också snyggt. Har kört drygt 500 mil i sommar med det är mycket nöjd. Dessutom ryms det i bagaget om man vill plocka bort det.

Vad fick du betala för ditt på bilMånsson

mvh Per

Link to comment
Share on other sites

Tack för tips (och trevlig bild). Jag snålar lite och testar ett från  Toplift.se. 3.439:- ink väska och frakt. Återkommer med bild och synpunkter efter montering.

Tylle

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej,

då har vindskyddet anlänt och monterats (15-20 min). Känns som bra kvalitet och rufset uteblir.

Med en liten keps eller mössa så fixar man nog ner mot nollan 😉

IMG_0972.JPG

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
18 minuter sedan, Per Gillgren said:

Har också en 2017 Cab👍

OK! Kul med en kompis! Hur länge har du haft den, vad tycker du om den, GT eller?

Många frågor, men är ju nyfiken, har inte ens sett min bil än. :-(  Ruby red är den då i alla fall, och en GT fullutrustad med allt lull-lull. :-)

Link to comment
Share on other sites

Haft min sedan i somras(GT) ursprungligen såld på Upplands motor, gått 523 mil fram tills dess och jag hann inte lägga mer än 300 mil förra året. Har monterat lite småsaker som gasdämpare till huven, vindskyddet. Kvar i kartong är Eibach fjädrar och ett Airmax öppet luftfilter. Men ärligt så är det ändå som körmaskin det är som bäst🤘😉 Du har verkligen ngt att,se fram emot !

Link to comment
Share on other sites

2 timmar sedan, pools said:

OK! Kul med en kompis! Hur länge har du haft den, vad tycker du om den, GT eller?

Många frågor, men är ju nyfiken, har inte ens sett min bil än. :-(  Ruby red är den då i alla fall, och en GT fullutrustad med allt lull-lull. :-)

Jodå också en GT med Premium paketet

jag är helnöjd med bilen förutom en del vibrationer från kardanen.

Ford ska fixa det på garantin,grattis till en snygg bil ruby  red är snyggt har en racing red.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
On 2018-02-19 at 21:24, Tylle said:

Du har verkligen ngt att,se fram emot !

Nu är nya pållen hemma sen i fredags. Har inte kört mer än 45 mil än, men vilka trevliga mil! :-) Lämnade in den på lackförsegling idag. Hämtar den i morrron.
Har monterat gasdämpare till huven, återstår vindskyddet, men det är inte riktigt läge för nerkabbat än här hos oss. Har bara max 12 grader på dagarna.
Fast jag har ju provat förstås. Hitintills inga som helst problem med bilen, mer än att det ofta spinner loss på torr asfalt. ;-)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 2018-02-19 at 21:24, Tylle said:

Haft min sedan i somras(GT) ursprungligen såld på Upplands motor, gått 523 mil fram tills dess och jag hann inte lägga mer än 300 mil förra året. Har monterat lite småsaker som gasdämpare till huven, vindskyddet. Kvar i kartong är Eibach fjädrar och ett Airmax öppet luftfilter. Men ärligt så är det ändå som körmaskin det är som bäst🤘😉 Du har verkligen ngt att,se fram emot !

Haft min sedan i somras(GT) ursprungligen såld på Upplands motor,
Hej igen!
Upplands Motor är intressant, jag är nämligen på jakt efter en Volvo S80 V8, ;-), dom hade en tills alldeles nyligen, såldes vidare till Åkesson Motor AB.
Den bilen finns nu på Blocket. Den har gått 12 210 mil. Måste vara mycket kvar i den? Har du nån vidare info om Upplands Motor? Vill liksom inte 
köpa "grisen i säcken" Har försökt kontakta föregående ägare, men fick inget svar.
En till fråga, i mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju
en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller?

Hälsn. P-O
 

Link to comment
Share on other sites

16 timmar sedan, pools said:

Upplands Motor är intressant, jag är nämligen på jakt efter en Volvo S80 V8, ;-), dom hade en tills alldeles nyligen, såldes vidare till Åkesson Motor AB.
Den bilen finns nu på Blocket. Den har gått 12 210 mil. Måste vara mycket kvar i den? Har du nån vidare info om Upplands Motor? Vill liksom inte 
köpa "grisen i säcken" Har försökt kontakta föregående ägare, men fick inget svar.
En till fråga, i mitten av instrumenten finns en liten skärm, mellan varvräknare och hastighetsmätare. Om man väljer att visa "bränsleekonomi" visas ju
en stapel i grönt, och längst upp finns ett streck där det står 30. Är det max förbrukning, 3 liter per mil, eller?

Hälsn. P-O
 

Volvon är såld, dock inte till mej. :-(

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...