Ingo May 10, 2003 Report Share May 10, 2003 Har fortfarande inte fått isär kopplingspaketen.Autlåderenoveraren som fixar delar till mig tror att skiten överbelastats och vridits,så att mellanläggsbrickorna fungerar som låsningar,det verkar rimligt.jag kan rucka skiten ca 3mm,så har det varit hela tiden.provat sätta upp paketet i mi svarv och hålla fast med rörtången,och även spänt på olika sätt i skruvstycket.Nu en fråga,när den överbelastades snurrade den med eller motsols?,alltså för att få tillbaks den i normalläge ska jag vrida med eller motsols?.Beställt ett masterkit till lådan och vi fick tydligen fel,ett som passar upp till 1969,på plåten till min låda stårt D0,så det är alltså en från 1970.Vad skiljer mellan de olika årsmodellerna.Fick även t backbandet (ett nytt),det verkar också vara till fel årsmodell(verkar åtminstone finnas tre typer),Men viktigast är väl vilka årsmodeller har samma kopplingspaket som min låda,och har någon i såfall ett liggande? Tacksam för alla tips Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo May 14, 2003 Author Report Share May 14, 2003 Fick tag på ett nytt hus till främre kopplingspaketet,så jag satte upp det ihopbrända i svarven och stack av det främre kopplingshuset,varvid jag kom åt låsringen och kunde plocka ut lamellerna.Under lamellerna ligger en buktad plåtbricka och en tjockare gjutjärnsring.gjutjänringen är det en spricka i,måste man byta ut den?har den någon tätande uppgift eller är den bara stöd under lamellerna?,(fy tusan hur lamellerna såg ut,tre styck var som hopsvetsade.) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.