Nozzen November 15, 2017 Report November 15, 2017 Har en mustang 2006 som höger fönster hiss åker ner på när tändingen slås på. Kopplade in avläsaren för att se felkode och ett gäng felkoder finns som ej går att radera. Tog även av minus Polen för att se om det låg en bugg i systemet. Felet gick inte att åtgärda. Och nu när bilen startas så lyser varenda lampa i instrumentet och motorn går som en potta skit. Va i allsindar har hänt tror ni? Är själv teknikmekaniker på Audi sedan 10år. Citera
Tommy Iggesund November 15, 2017 Report November 15, 2017 Fråga Grufmanbil Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
Nozzen November 15, 2017 Author Report November 15, 2017 Ok, är det en medlem eller ett företag? Citera
Wallentin November 15, 2017 Report November 15, 2017 Kolla alla elanslutningar eller jordpunkter. Kan också vara boxen nere till höger, vid passagerarens fötter. Den är inblandad i den mesta elektroniken i bilen. Tror boxen kallas smart junction box. Citera
Nozzen November 15, 2017 Author Report November 15, 2017 Ok. Sitter och grejar med bilen nu. Får enbart felkoder på gasspjället och tomgångsmotorn. Gasspjället är bytt till ett 62mm. Jag tror gasspjällets grundinställning försvann när jag tog väck minuspolen. Så jag behöver göra en grundinställning. Någon som vet hur jag gör? Såg en film på youtube om en som lät sin bil varmköras med AC igång. Efter ett tag så stabiliseras tomgången. Vet ej om det var liknande fel han hade från början. Citera
Tommy Iggesund November 15, 2017 Report November 15, 2017 Grufmanbil är ett företag i Sthlm . Skickat från min iPad med Tapatalk Citera
datmbn November 16, 2017 Report November 16, 2017 Här är en länk till ett annat forum där ett liknande problem behandlas http://www.s197forum.com/forum/showthread.php?t=133597 Citera
Nozzen November 16, 2017 Author Report November 16, 2017 Jag har läst varenda tråd från staterna nu och det verkar som att det är ett vanligt fel. Det jag tycker är konstigt är att om jag har tändningen på och gasar så hör jag att gasspjället rör på sig. Varför funkar det inte när jag startar motorn? Sen går det inte ta väck felkoderna. Citera
Nozzen November 17, 2017 Author Report November 17, 2017 BBK Power plus Twin 62mm. Det jag har fattat mig men kan ha fel är att när man sätter dit det nya trottel huset så flyttar man över motor och sensor. Bilen är förövrigt chippad också. felkoder: P2104, P2111, Citera
Mallemia November 17, 2017 Report November 17, 2017 Har du sett den här filmen? https://www.youtube.com/watch?v=8SPH5IpTZ3Q Citera
Recommended Posts