Puttsnisse December 11, 2017 Report December 11, 2017 Kulbulten som sitter vid kontrollventilen. Ska den glappa lite när bilen inte är igång ?? Citera
Puttsnisse December 12, 2017 Author Report December 12, 2017 Min läcker även lite olja vid ventilen så det är väll ändå dags för renovering antar jag ? Citera
Per Berglund December 12, 2017 Report December 12, 2017 Om du vill kan du renovera och det finns helrenovering satser. Tyvärr är konstruktionen usel trots renovering....Det kommer troligen läcka iallafall....Nått man nästan får acceptera. Konstruktionen är dålig och alla nya repro delar är inte lika bra som original. Dessutom det sitter en ventil i kontrollenheten som kan vid det här laget vara utsliten och den är dyr att ersätta eller kanske ej ens finns Är den OK så kommer styrningen att fungera men kvar har du ett visst glapp och en okänslig styrning. Om du kan tänka dig att förbättra bilen så skulle jag råda dig köpa en Borgenson servo istället. Då slår du en hel svärm flugor i en smäll!! Blir en ny snäckväxel + integrerad servo + bättre styrrespons + färre slangar och all skit som hänger under bilen försvinner. Beprövad design som i princip 99% av US bilarna körde då....Bara Mustang/Falcon/Cougar som hade denna cykelpumps servo. Självklart en hel del extra pengar och roligt arbete krävs! En renoveringsats är ändå billigt att göra om du vill behålla original och du kan ha tur att den inte kissar på sig! :) Så det är ju nått man ändå kan göra som snabbfix! 1 Citera
Recommended Posts