dykarn December 12, 2017 Report December 12, 2017 Hej. Jag har en GT 2006 års modell med manuell låda. Frikopplingen är så otroligt trög att trampa ned om jag kör man i en cruising med mycket frikopplande så har jag träningsvärk efter en stund. Ska dom vara så tunga att trampa ner? Citera
Wallentin December 12, 2017 Report December 12, 2017 14 minuter sedan, dykarn said: Hej. Jag har en GT 2006 års modell med manuell låda. Frikopplingen är så otroligt trög att trampa ned om jag kör man i en cruising med mycket frikopplande så har jag träningsvärk efter en stund. Ska dom vara så tunga att trampa ner? Åker själv manuell låda och har även bytt koppling. Jag monterade en Ram hdx-koppling, tål mer vrid än original. Är lite mer trögtrampad, men inte så att man stör sig på det. Med originalkopplingen var det väldigt lätt att frikoppla. Säker på att den inte är bytt mot något värre? Annars är det möjligtvis något med kopplingscylindern eller slavcylindern som gör den tungtrampad, men känns inte så troligt. Citera
Peter Ekelund December 12, 2017 Report December 12, 2017 (redigerad) Min 2008 GT är oxå lite tung i kopplingen(åtminstone ifall man jämför med vardagsbilen). Vanligt att många upplever det åtminstone ifall man googlar Stiff clutch. Ändrade %s av %s (%s) Citera
Corvette December 13, 2017 Report December 13, 2017 McLeod Twin Disc är en av de mest lättrampade du kan byta till Citera
Recommended Posts