December 17, 200420 yr comment_11636 Hej jag har ett problem... trodde jag hade fått tag i en AOD-låda till min 69, men nu ringer firman och säger att det var fel... det var en 4vxl automat till en mustang 89...(och inte en 69) med 302motor. Jag har iåförsig en 302motor men det kan väl aldrig passa till min?Mvh Jimmy
December 17, 200420 yr comment_11637 Stämmer det finns ingen AOD till 69Nej den passar inte rakt på!!!Följande måste du först kolla.1...Hur många tänder har din startkrans på motorn??Den måste ha 157kugg annars får du inte på startmotornMät även avståndet på hålen i startkransen där turbinen monteras.Kolla att du har samma på AOD turbinenOBS! Du fick väll med turbinen till AOD-lådan?? C4 turbin och AOD turbin är olika
December 19, 200420 yr Author comment_11700 Ok, tack för tipset... Har hört mycket nu att firman är oseriös (Yankee parts) så jag skippar nog att köpa lådan....Mvh Jimmy
December 19, 200420 yr comment_11708 Är det Yankee Parts som säljer så gör du helt rätt som hoppar av vad det än gäller... Var själv på väg att handla motor därifrån för ett par år se´n men hoppade av för att dom verkade struliga att ha å göra med. Fick sedan reda på att "min" motor som skulle vara kontrollerad och godkänd mer eller mindre bara dög som bokstöd.
December 19, 200420 yr comment_11725 Samma erfarenhet av dem köpte min första c4 låda där, den skulle fungera men när jag hadde fixat till den och lackat mm och skulle pova så funkade bar 1:an och 2:an så jag ringde och frågade vad vi skulle göra åt det fick tillsvar att vi har inga fler växellådor så vi kan inget göra hej då klick. och då hadde jag ändå handlat där för runt 20.000 :- under 1 månad.Köpte min motor och alla delar till renoveringen där.Samt att jag fick en massa sker som inte passade så jag åkte skytetrafik mella garaget och Götteborg en sträcka på 17 mil trur och retur innan allt passade.En helt ny förgasare som läcker i spjel axeln fick inte byta den, fel vattenpump 2 gånger, fel knutkors listan är lång.Slutade med kopletering hoss Pg Larsson och Rolads mustang parts Mvh Ronny