Lars Alfredsson March 28, 2018 Report Share March 28, 2018 Tyvärr har Matrikeln för 2018 som skickats ut i denna veckan blivit feltryckt. Det inledande avsnittet som är baserat på CMC-nr, är uppgifter från förra årets medlemsregister. Ca 500 nya medlemmar + adressändringar under 2017 finns inte med. Vi återkommer med mer info, men sannolikt kommer en ny Matrikel att skickas ut. Vi beklagar det inträffade, men har en bra Påsk ändå!! Hälsningar Palle Medlemsregistret Visa hela artikel Citera Link to comment
Miximan March 29, 2018 Report Share March 29, 2018 Medlemsmatrikel...är inte det lite otidsenligt? INär den väl är klar så torde omvärlden ha förändrats och gjort matrikeln inaktuell. Medlemmar kommer och går. Har lite svårt att se nyttan med den. En digital version är billigare och alltid aktuell, 3 Citera Link to comment
Ingemar Lindskog March 29, 2018 Report Share March 29, 2018 Jag kan bara hålla med! Citera Link to comment
nordtn March 30, 2018 Report Share March 30, 2018 Jag tror inte att det är tillåtet enl. datainspektionen. Citera Link to comment
Daniel Linde March 30, 2018 Report Share March 30, 2018 On 2018-03-29 at 07:38, Miximan said: Medlemsmatrikel...är inte det lite otidsenligt? INär den väl är klar så torde omvärlden ha förändrats och gjort matrikeln inaktuell. Medlemmar kommer och går. Har lite svårt att se nyttan med den. En digital version är billigare och alltid aktuell, Man kan tycka det. Men matrikelns vara eller inte vara har diskuterats ett flertal gånger. Många älskar den där lilla boken :) Jag personligen föredrar en digital variant. Citera Link to comment
lasse.carina March 31, 2018 Report Share March 31, 2018 "Många" tror jag inte är så stort antal längre, det är helt och hållet en generationsfråga med matrikeln/digitalt. Citera Link to comment
Artur April 5, 2018 Report Share April 5, 2018 Jag fans inte heller med I matrixen, men det kanske ordnas till nu? Citera Link to comment
Corvette April 6, 2018 Report Share April 6, 2018 halt galet att leva kvar i stenåldern med en bok Citera Link to comment
Palle W April 7, 2018 Report Share April 7, 2018 On 2018-04-05 at 14:50, Artur said: Jag fans inte heller med I matrixen, men det kanske ordnas till nu? Tryckfelet består av att filen är från 2017-02-22, då var inte du medlem. Blir det ett nytryck kommer du med. Citera Link to comment
Miximan May 14, 2018 Report Share May 14, 2018 Hmm....Ja,jo....det finns väl en viss"känsla" med en pappersvariant. Anar att det finns folk som saknar telefonkatalogen av samma skäl... Men det kanske är så enkelt att "PUL" sätter stopp för ett digitalt dito, eller GDPR som det heter nu. Citera Link to comment
Recommended Posts