April 6, 20187 yr comment_160851 Hej. En lite knepig fråga....Är det någon som vet vad det är för gänga på "bulten" till avtappningen på bensintanken??? Med vänlig hälsning Kenneth
April 6, 20187 yr comment_160862 Bra fråga för visst har jag tömt ett antal tankar, men gänga.....?? Har för mig att den är väldigt grov i förhållande till syfte. Det måste finnas som reservdel. Bensin är lättflyktigt så det borde vara likt en konisk rörgänga. Jag har en tom tank står i garaget, om jag får utrymme i helgen så kollar jag
April 7, 20187 yr Author comment_160871 Det är 1/2 tum NPT gänga. Konisk rörgänga. Varför jag frågade beror på att jag monterat ett Holley Sniper EFI, och kommer använda avtappningen till returledningen. //Kenneth Ändrade %s av %s (%s)
April 7, 20187 yr comment_160875 Vad, ska du ha returen i botten på tanken? Om avtappningen sitter i botten på tanken så ska den absolut inte användas som retur. Kommer aldrig att fungera. Returen måste sitta uppe i tanken, ovanför bränslet.