Jump to content

Fråga om bränsleekonomi


pools

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 8 months later...
On 2018-07-16 at 17:28, MustangLelle said:

Gjorde en lång tur (14 mil) här om dagen och blev förvånad över förbrukningen. Höll hastighetsbegränsningarna om än ett par omkörningar så drog bilen 0,83 ??? cruisa i stan lungt ca 1.3??? fan det drog ju min gamla Audi 2,4.

Har du inte då bränsleförbrukningenmätaren på km/mil då visar den lägre än l/mil insåg det att efter har läst en annans inlägg att jag hade själv på km/mil

Link to comment
Share on other sites

Nja det går att köra mycket snålt om man vill. Jag har ju kalibrerat min färddator så att den visar exakt rätt efter vad det blir vid pumpen, de flesta visar ju annars 6-7% för låg förbrukning. Efter 4 mil körning på landsbygden med 50-80 vägar lite krokigt och kuperat kan det se ut så här (samma körsträcka före kalibrering visade ca 6,5 istället). Sedan är det självklart inga problem att köra samma sträcka på 12,5 heller...

B3322C52-0811-4D6C-A351-ADDCB32EB3D2.jpeg

Ändrade %s av %s (%s)
Link to comment
Share on other sites

Man går in i serviceläget och ställer in en kompensationsfaktor. 

Den är 1000 från början och lägre värde ökar visningen i displayen. 

Söker du i forumet hittar du min post om hur du når engineering mode. 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-08-25 at 17:21, Junkers said:

Finns om man startar engineering mode. Går in stänger dörren, håller in ok samtidigt som bromspedal och startar motorn.

Där var det... 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-07-16 at 17:28, MustangLelle said:

Gjorde en lång tur (14 mil) här om dagen och blev förvånad över förbrukningen. Höll hastighetsbegränsningarna om än ett par omkörningar så drog bilen 0,83 ??? cruisa i stan lungt ca 1.3??? fan det drog ju min gamla Audi 2,4.

Håller med, hade en Audi TTs den var fan törstig, fick planera vart man skulle osv så då tänkte jag varför inte en Mustang, och de drar något lika bara att Mustangen är roligare bil  😄

 

Link to comment
Share on other sites

On 2018-08-06 at 10:04, RRS550 said:

Förstår inte hur ni lyckas 😄

Har legat runt hastighetsgränserna, aldrig under men kanske 10 över några wide open throttle repor. 

 

 

20180806_100236.jpg

Precis som du trodde jag inte kunde köra snålt, men i veckan drog jag och min vän samt hans son till Vingåker, start från Västerås tur o retur och låg stadigt på 8,9 på vägen hem. annars så steg den upp till 1.0 1.1 då o då vid lite gas men sjönk direkt tillbaka .. men då ligger man under 80km i medelhastighet

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...