Hans-Åke cmc1478 December 19, 2004 Report Share December 19, 2004 Hej,ngn som vet om det finns ngt sätt att montera en termostatkoppling till fläkten på en motor som inte haft det tidigare.Kopplingen tar så stor plats att fläkten tar i kylaren, vilket är bästa sättet att gå till väga, flytta fram kylaren eller.....Hur såg de originalmonterade lösningarna ut, hade dom en annan sorts vattenpump?HÅ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasFB December 19, 2004 Report Share December 19, 2004 Originalen hade en lägre spacer i samband med visco Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 December 19, 2004 Report Share December 19, 2004 Hej.Kollat i boken Restoration guide 64½-70,inga fläktar med ( visco ) har spacer därföratt Viscon bygger för mycket på längden.Ett bra allternativ är att montera Ford originalflex fan istället, eller elfläkt. :wink: Vatten pumpen är i stort samma det fanns tvåmodeller till 260-302. 260-289 1965 Aluminium.289-302-351W 1965-70 Gjutjärn.Det som skiljer är nedre anslutning. :wink: Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans-Åke cmc1478 December 20, 2004 Author Report Share December 20, 2004 OK, jag har tittat i böckerna, men kan inte förstå annat än att det sitter en annan vattenpump eller kylare på de bilar som har viskokoppling.Om jag sätter kopplingen direkt på remskivan som i sin tur sitter direkt på axeln på vattenpumpen så snuddar kopplingen i kylaren...Någon som har en bild på en fungerade enhet?HÅ Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.