Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Vi är nyblivna medlemmar i klubben och hämtar ut vår nya Mustang på BilMånsson nu på Lördag.

Vi är en familj bestående av mig Mikael, min fru Sandra samt döttrarna Elsa och Elise. Vi bor sedan 2001 i småländska Taberg.

Jag har varit bilintresserade sedan födseln och tidigare kört diverse Porschar. Mustanger har dock alltid legat varmt om hjärtat, är något speciellt med dessa bilar. Av en händelse så stannade vi på BilMånsson för 3 år sedan och det slutade med en provkörning. Den testresan har suttit i sedan dess,. Hos mig för känslan som var så annorlunda mot känslan i en Porsche. Barnen älskade stereon......och frugan tyckte bilen var så snygg. Nu, efter 3 års velande är då dags att hämta ut vår ”Ponny”. En race-red fastback V8 med magneride chassi, 10 vxl automat och custompaket 2. Skall bli så roligt att bli en del av Mustang gänget! Bilen skall även få åka på en del banträffar, då det ligger mig varmt om hjärtat att köra bana, företrädesvis då med Sprtvagnssällskapet i Jönköping.

• Like 1

Då har vi hämtat bilen, Elsa och jag. Grymt trevligt bemötande hela vägen av Michael Hellberg på BilMånsson. Första resan hem blev ca 18 mil, och jag kan bara säga att jag är sjukt imponerad av framförallt väghållning och samtidigt komfort. Magneride chassit är helt suveränt. Att bilen går som ett spjut behöver nog inte tilläggas. Hyfsat snålt blev det också😀

7EB53C3F-1BD7-4343-8450-D5789A92F9B1.jpeg

FD2BF14D-22F4-4D5C-8749-BBA9A173039D.jpeg

2827F59B-FC7C-4B28-90C2-6B591360AA66.jpeg

4F92607F-29CE-4F62-B869-DDB14E0D5F95.jpeg

• Like 1

Den är helt original. Med magneridechassit undrar jag om man behöver sänka, om det inte är utseendet man är ute efter. Körde Porsche 997 GT3 MKII tidigare och upplever chassit som minst lika bra eller bättre i Mustangen. Mustangen ligger  enormt bra på kurviga vägar, men i motsats till Porschen så har Mustangen fantastisk komfort.