Jump to content

Saknas el i cigaretttändaruttaget


Morrizza

Recommended Posts

Som rubriken lyder så finns ingen el i cigarettändaruttaget. Maken har kollat om det är någon säkring men inte det heller. I vilket fall som helst så går det på garantin men det skulle var intressant att veta om det finns fler som är drabbade.

Link to comment
Share on other sites

7 timmar sedan, Morrizza said:

Som rubriken lyder så finns ingen el i cigarettändaruttaget. Maken har kollat om det är någon säkring men inte det heller. I vilket fall som helst så går det på garantin men det skulle var intressant att veta om det finns fler som är drabbade.

Ciggtändaren glöder som den ska  så det finns nog el där för mig. 

Link to comment
Share on other sites

När jag provkörde min bil, blev jag överraskad av att det finns cigtändare och även askkopp dessutom. Jag har inte sett liknande på flera år eftersom fabrikanterna valde bort dem i bilarna.

Link to comment
Share on other sites

On 2018-06-18 at 18:00, Morrizza said:

Så du har en cigarrtändare i din bil. Vi visste inte det fanns en i vår. Vi tar bort dem 🙂

kan vara bra att ha istället för ett hål som samlar damm kanske en rolig sak att ha kvar om bilen blir gammal med  röker inte själv  eller tillåta någon att göra det i min bil  🙂

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi har funnit vår cigarettändare och askfat. De låg i bagaget 🙂 Vi har de två uttagen till telefonerna nu men cigarettuttaget behövs till dach camen 🙂 Vi har tid i mitten av juli för att kolla vad elen har tagit vägen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu har vi haft bilen på verkstad och det visar sig stå fel i manualen. Min man hade kollat säkring 53 och den var hel. Men på verkstaden stod det säkring 54 och den var söndrig :) I fall någon annan skulle råka ut för att vara utan el i cigarettändaruttaget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...