Markus CMC 217 May 12, 2003 Report May 12, 2003 Hej!Det läcker olja ur servopumpen på min Mustang. Jag trodde hela tiden att det var anslutningen som läckte, men så såg jag i helgen att det läcker i en skarv som löper runt själva höljet på pumpen. Är detta lätt att fixa eller måste man köpa nya grejor??Ps. Vilken tur med vädret i helgen på Mantorp!! Jag hade en toppendag, trots att jag fick åka bruksbil dit... Ds Citera
THOMAS May 13, 2003 Report May 13, 2003 DET SITTER EN O-RING FRAMTILL SAMT EN GUMMITÄTNING I BAKKANT VID SERVOSLANGEN.SKALL GÅ ATT BYTA. KAN VARA LITE BÖKIGT ATT FÅ LOSS REMSKIVAN.DETTA UNDER FÖRUTSÄTTNING ATT DET ÄR EN ORGINALPUMP SOM SITTER MONTERAD. HAR SPRÄNGSKISS OM DU BEHÖVER.BARA ATT HÖRA AV DIG. Citera
ROLF CMC 1224 May 13, 2003 Report May 13, 2003 Bytte o-ring på min nyligen. Gick bra att byta utan att ta av remskivan. Lossa slangnippel i ändan, knacka sen av själva tanken försiktigt på kanten runt om. Rolf Citera
Recommended Posts